یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
انقلاب

حوزه/ حجت الاسلام نجفی گفت: در این چند سال وضعیت کمی و کیفی مدارس علمیه در سطح استان کردستان با مدیریت حجت الاسلام و المسلمن عباس عربیان، مدیر حوزه علمیه این استان بسیار ارتقاء پیدا کرده است.

حجت الاسلام سجاد نجفی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، به برخی از ویژگی‌های یک حوزه پویا اشاره کرد و گفت: حوزه‌ای را باید یک حوزه پویا و شکوفا دانست که در مسیر انقلاب حرکت کند و به معنای واقعی حوزه‌ای انقلابی محسوب گردد.

این استاد حوزه ادامه داد: هنگامی که حوزه‌ای پویا در اموری همانند پژوهش و تحقیق سرآمد باشد، بی شک از آن حوزه و مدرسه علمیه روحانیون و عالمان بنامی بیرون خواهند آمد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه زیرساختهای لازم برای تربیت مناسب و استاندارد طلاب باید در مراکز دینی فراهم باشد، گفت: اگر می‌خواهیم خروجی حوزه‌ها و مدارس علمیه مان در حد مطلوب و حتی عالی باشد، باید بتوانیم بسترسازی کنیم و نیازهای روز یک طلبه همانند کتابهای کاربردی، اساتید برجسته و… را به خوبی تأمین کنیم.

حجت الاسلام نجفی ادامه داد: خوشبختانه در این چند سال وضعیت کمی و کیفی مدارس علمیه در سطح استان کردستان با مدیریت حجت الاسلام و المسلمن عباس عربیان، مدیر حوزه علمیه این استان بسیار ارتقا پیدا کرده است؛ لذا نه تنها باید این وضعیت را تقویت کنیم بله در ارتقا و توسعه بیشتر آن نیز باید تلاش وافری داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha