پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ دیدار معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد با مراجع و علما

گروه حوزه/خوشبختانه در این کشور ملتی داریم که هفت میلیارد جمعیت جهان، از فهم عظمت این مردم، درمانده است، ولی فردوسی نداریم که آن را به حماسه بسراید؛مردم ایران به برکت قرآن، عترت، ولایت فقیه و حضور مردم در صحنه‌های مختلف، نمونه هستند و وزارت ارشاد باید این پیام را خوب بفهمد و خوب منتقل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،حضرت آیت‌الله‌ جوادی آملی امروز در دیدار معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ذکر این مطلب که فرهنگ قرآن و عترت باعث رشد و اعتلای اسلام و حرکت نبوی شد، گفتند: قرآن کریم مایه شرافت و کرامت است؛ پیام قرآن دارای ابعاد ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی است.

معظم له بیان کردند: یک سطح از این دستورات شامل نماز و زکات، حج و جهاد و ... مختص مسلمین است؛ سطح دوم این دستورات مخصوص مسیحیان، یهودیان و زرتشتیان و موحدان عالم است و سطح سوم از این دستورات نیز مختص همه بشر و پیامی جهانی برای موحدان و غیرموحدان است.
آیت الله العظمی جوادی آملی در ادامه با با اشاره به آیه شریفه «وَمَا هِیَ إِلَّا ذِکْرَى لِلْبَشَر» و «وَإِذْ أَخَذْنَا مِیثَاقَ بَنِی إِسْرَائِیلَ لَا تَعْبُدُونَ إِلَّا اللَّهَ وَبِالْوَالِدَیْنِ إِحْسَانًا وَذِی الْقُرْبَى وَالْیَتَامَى وَالْمَسَاکِینِ وَقُولُوا لِلنَّاسِ حُسْنًا وَأَقِیمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّکَاةَ ثُمَّ تَوَلَّیْتُمْ إِلَّا قَلِیلًا مِنْکُمْ وَأَنْتُمْ مُعْرِضُونَ» تصریح کردند: هیچ لفظی جامع‌تر از واژه «شیء» وجود ندارد.

ایشان اظهارکردند: این پیام آن‌قدر جهانی است که هر شیئی را در هر زمان و هر مکان و زمینی روشن می‌کند؛ وضع برجام و حقوق بشر را هم روشن خواهد کرد، زیرا فرموده اگر با دیگران عهدی بستید باید به آن وفادار باشید.
معظم له تصریح کردند: خوشبختانه در این کشور ملتی داریم که هفت میلیارد جمعیت جهان، از فهم عظمت این مردم، درمانده است، ولی فردوسی نداریم که آن را به حماسه بسراید؛مردم ایران به برکت قرآن، عترت، ولایت فقیه و حضور مردم در صحنه‌های مختلف، نمونه هستند و وزارت ارشاد باید این پیام را خوب بفهمد و خوب منتقل کند.
ایشان در ادامه به کرامت ملت ایران پس از سالها تحمیل شدن جنگ به او صدمات بسیار گفتند: پس از جنگ تحمیلی و پذیرش قطعنامه صدام به کویت حمله کرد و امیر کویت نیز دست به سوی غرب دراز کرد و برای آنان اشک ریخت و همه دولت‌های منطقه و دشمنان جهانی ما از ما خواستند که در جبهه آنان قرار گیریم و چند گلوله به عراق شلیک کنیم، ولی ما این کار را نکردیم.
حضرت آیت‌الله جوادی آملی بیان کردند: این شرفی است که ملت ایران با قرآن به آن رسیده است که با این همه دشمنی صدام و کشتن صد‌ها هزار تن از جوانان ما و عملیات مرصاد و ... باز هم انتقام نگرفتیم؛ چه‌بسا اگر چهار گلوله شلیک می‌کردیم هم کسی به ما اعتراض نمی‌کرد، ولی این کار را نکردیم.
معظم له با ذکر این مطلب که وزارت ارشاد باید این ذخایر ایران را خوب درک و آن را بفهمد و به دنیا منتقل کند، اظهارکردند: این ذخایر معنوی را قرآن و عترت به ما آموخته‌اند؛این کرامت و عزت را پهلوی و قجر به ما ندادند، بلکه قرآن به ما عطا کرده است؛ زیرا قرآن فرمود: «فَمَا اسْتَقَامُوا لَکُمْ فَاسْتَقِیمُوا لَهُم». 
این مرجع تقلید در ادامه بیان کردند: عربستان سعودی حافظ قرآن بیشتر از ما دارد و در ادای کلمات و تجوید قرآن خیلی بهتر از ما هستند، ولی این مسئله مشکلی را از آنان درمان نکرده است، زیرا به قرآن عمل نمی‌کنند؛ ملت ایران در کنار حفظ و قرائت قرآن به پیام قرآن عمل کرده و عزت و کرامت و شرافت امروز او مدیون همین مسئله است.
ایشان عنوان کردند:  قرآن کریم با ربا مقابله می کند و ضمن بیان اصل حفظ عفت و اصول خانوادگی جهانیان را به راه راست هدایت می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha