جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسلمانان بلژیک نسبت به قانون «منع ذبح حلال» شکایت کردند

حوزه/ شورای هماهنگی موسسات اسلامی در بلژیک همراه با نمایندگان یهودیان علیه تصویب قانون «منع ذبح حلال» و غذای «کوشر» در دو منطقه این کشور شکایت تنظیم کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از arabnews، شورای هماهنگی موسسات و نهادهای اسلامی در بلژیک همراه با نمایندگان یهودیان این کشور علیه تصویب قانون «منع ذبح حلال» و غذای «کوشر» در دو منطقه شکایت تنظیم کردند.

مسلمانان و یهودیان بلژیک نسبت به قانون جدیدی که شیوه تهیه گوشت «کوشر» رژیم غذایی حلال برای یهودیان و «ذبح حلال» را ممنوع ساخته و قرار است در سال آینده میلادی 2019 در دو منطقه والون و فلاندرز در بلژیک به اجرا دربیاید شکایت کرده و این قانون را مغایر با قانون «آزادی مذهبی» دانستند.

این قانون ابتدا در ماه می 2017 در والون و سپس توسط سیاستمداران فلاندرز در ماه جولای به تصویب رسیده و براساس آن کشتارگاه ها اجازه نخواهند داشت گوشت را به شیوه حلال و اسلامی «ذبح» کنند.

شورای هماهنگی نهادهای اسلامی در بلژیک به همراه نمایندگان اجتماعات یهودی بلژیک، فدراسیون سازمان های یهودی بلژیک، کنگره یهودیان اروپایی و کنگره یهودیان جهانی این شکایت را تنظیم کرده اند.

یوهان بنیزری رئیس فدراسیون سازمان های یهودی در بلژیک در این باره گفت: این بسیار نگران کننده و در عین حال غیرقانونی می باشد. این قانون نقض هنجارهای حقوقی اروپا، از جمله منشور حقوق اساسی اتحادیه اروپا می باشد و ما امیدواریم لغو شود. اگر چنین قانونی هرگز به تصویب برسد ، روز تاریکی برای بلژیک خواهد بود.

گفتنی است غذای کوشر، رژیم غذایی حلال برای یهودیان می باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha