پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
طرح هجرت

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه روحانیون طرح هجرت نیاز به حمایت دارند، تأکید کرد: رفع مشکلات روحانیون طرح هجرت باید در اولویت برنامه‌های فرهنگی استان قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی پیش از ظهر امروز در نشست شورای طرح هجرت روحانیون اظهار داشت: مبلغان با تبلیغ، تبیین و نهادینه کردن آموزه‌های دین اسلام و مکتب تشیع در بین افراد روستاهای دورافتاده و مناطق محروم توانسته‌اند خدمات چشمگیری را در رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی در مناطق محروم ارائه دهند .

وی با اشاره به آثار و برکات طرح هجرت مبلغان افزود: طرح هجرت توانسته گامی مهم در راستای محرومیت‌زدایی فرهنگی و دینی در کشور بردارد؛ به‌طوری‌که امروز مبلغان علاوه بر روشنگری دینی در حوزه‌های عمرانی و پیشرفت و آبادانی روستاها نیز خدمت داشته و به‌عنوان یاوران سازندگی در رفع غبار محرومیت از چهره روستاها و مناطق محروم نقش اساسی دارند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه طلبه‌ها در راه تبلیغ دین همتشان عالی است؛ اما در این راستا همواره با مشکل مالی و جیب‌های خالی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، گفت: برطرف کردن مشکلات روحانیون طرح هجرت در اولویت برنامه‌های فرهنگی استان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: تبلیغ دین مبین اسلام در این دوران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و همه مسئولان به‌ویژه طلاب و روحانیون باید در این راستا همت بیشتری داشته باشند.

امام‌جمعه بجنورد اظهار داشت: با توجه به بمباران‌های بسیار سنگینی که دشمنان در زمینه تبلیغ فحشا و بی‌بندوباری در پی گرفته‌اند، اگر دیر بجنبیم جامعه دینی متضرر خواهد شد و لازم است با استفاده از ظرفیت بسیار خوبی که در حوزه‌های علمیه وجود دارد، نسبت به تبلیغ گسترده علوم دینی اقدام کنیم.

وی با اشاره به حضور روحانیان به‌ویژه طلاب خواهر در مدارس به‌عنوان مشاور دینی، افزود: در حال حاضر دشمن بیشترین سرمایه‌گذاری خود را برای به انحراف کشیدن نوجوانان و جوانان قرار داده است و حضور مشاوران دینی چابک و برخوردار از علم روز در مدارس یک ضرورت است.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: برخی از روحانیان با قبول زحمت‌های بسیار فراوان و مشکلاتی که در روستاها وجود دارد، برای تبلیغ دین، هجرت به روستا همراه با همسر و فرزندان را اختیار می‌کنند و دلسوزانه و غریبانه اما باهمت بسیار بالا در راه تبلیغ دین مبین اسلام از خود و خانواده‌شان سرمایه می‌گذارند که این قابل‌تقدیر است.

وی تأکید کرد: مسئولان باید همت عالی روحانیون در خصوص استقرار در مدارس و به‌ویژه استقرار در روستاها و قبول مخاطرات آن را قدر بدانند و نسبت به حمایت‌های مالی و پشتیبانی از آن‌ها اقدام کنند.

امام‌جمعه بجنورد گفت: جلسات و نشست‌هایی برای رفع مشکلات روحانیان طرح هجرت برگزار شده است؛ اما نباید در این جلسات تنها به تعارف‌ها و ارائه گزارش اکتفا شود؛ بلکه لازم است برای رفع مشکلات آن‌ها برنامه‌ریزی‌های جدی‌تری صورت بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه روحانیون طرح هجرت نیاز به حمایت دارند، از مسئولان خواست همه باهم و با همکاری مداوم نسبت به رفع مشکلات روحانیان طرح هجرت و دیگر روحانیان تلاش کنند.

انتهای پیام/

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha