پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمدصادق کتابی

حوزه/ دوری از پیش داوری، پرهیز از اغراق، انگیزه و نیت خالص و عالی، همت و تلاش خستگی ناپذیر، توسل و توکل، صداقت، هوشمندی و آشنایی با منابع معتبر از جمله صفات بارز یک طلبه و روحانی محقق و پژوهشگر است.

حجت الاسلام محمدصادق کتابی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، در پاسخ به این سؤال که جایگاه پژوهش در مدارس کجاست، اظهار داشت: جایگاه تحقیق و پژوهش در حوزه ها و مدارس علمیه باید تثبیت شود؛ یکی از راههای نهادینه کردن فرهنگ پژوهش درحوزه های علمیه ایجاد انگیزه و رغبت در طلاب جوان است و عدم توجه به این مساله مهم و سستی در این بخش، موجب عقب ماندگی های علمی بسیار در حوزه علوم دینی خواهد شد.

معاون پژوهش مدرسه سفیران هدایت خاتم الانبیاء (ص) سنندج گفت: عوامل بسیاری در دوران طلبگی باعث رغبت طلاب به مباحث پژوهشی می شود؛ نهادینه کردن فرهنگ پژوهش، برنامه ریزی مناسب، تجلیل از طلاب ممتاز و ... از این سری عوامل هستند.

حجت الاسلام کتابی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه یک طلبه پژوهشگر و محقق دارای خصوصیات ویژه ای است، تاکید کرد: دوری از پیش داوری، پرهیز از اغراق، انگیزه و نیت خالص و عالی، همت و تلاش خستگی ناپذیر، توسل و توکل، صداقت، هوشمندی و آشنایی با منابع معتبر از جمله صفات بارز یک طلبه و روحانی محقق و پژوهشگر است.

معاون پژوهش مدرسه سفیران هدایت خاتم الانبیاء (ص) سنندج ادامه داد: پژوهش و تحقیق می تواند در ابعاد کمی و کیفی کمک های شایانی به حوزه ها و مدارس علمیه کشور داشته باشند.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: رشد و تعالی فرهنگ جامعه، افزایش درک و فهم و رفاه و امکانات که می تواند به افزایش سطح زندگی جامعه منجر شود. تداوم حیات مکاتب و ایدئولوژی های برتر، افزایش بصیرت و فرقان در جامعه و رشد ارزش های انسانی در جامعه، از مزایای توسعه مقوله پژوهش در مراکز دینی و فرهنگی کشور است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha