جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده ، امام جمعه موقت اهواز

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده گفت: خوزستان و مردم اهواز همواره در حفظ و حراست از آرمان انقلاب اسلامی کوشا بوده و امروز برای گرامیداشت یک حادثه پراهمیت در تقویم سیاسی –دینی خود، به حسینیه اعظم اهواز آمده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، امروز در آیین گرامیداشت ۲۷ دی‌ماه سالروز «چهارشنبه سیاه اهواز»، با اشاره به آیه ۵ سوره مبارکه ابراهیم مبنی بر «وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مُوسي‏ بِآياتِنا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَکَ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَي النُّورِ وَ ذَکِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ...»، اظهار داشت: منظور از «وَ ذَکِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ» همان روزهایی است در آنها نشانه‌ای از قدرت خداوند متعال برای مردم می‌شود؛ به همین دلیل گرامیداشت حادثه ۲۷ دی‌ماه اهواز، یک شعائر دینی و تکریم آن لازم می‌باشد.

وی با اشاره به هجوم وحشیانه مأموران رژیم به مردم در خیابان‌های شهر اهواز، گفت: تیراندازی‌های هوایی و زمینی، تقدیم ۲۲ شهید، به زیر گرفته شدن ماشین‌ها توسط تانک‌ها و نفربرهای زرهی و خسارت زدن به اموال عمومی را از جمله رویدادهای ۲۷ دی‌ماه سال ۵۷ در اهواز بود که باید یاد و خاطره آن همواره گرامی داشته شود.

امام جمعه موقت اهواز، با بیان اینکه انقلاب اسلامی با حضور امام خمینی(ره) در فرانسه و اعتصاب کارکنان شرکت نفت در خوزستان به جهانیان معرفی شد، گفت: خوزستان و مردم اهواز همواره در حفظ و حراست از آرمان انقلاب اسلامی کوشا بوده و امروز برای گرامیداشت یک حادثه پراهمیت در تقویم سیاسی –دینی خود، به این مکان مقدس آمده‌اند.

وی به نقش آیت الله موسوی جزایری، در هدایت قیام‌های مردمی علیه رژیم اشاره کرد و افزود: اینکه در چنین روزی آیت الله موسوی جزایری بیانیه جامعه روحانیت اهواز را قرائت کرد و از مردم خواست تا در ایجاد امنیت کوشا باشند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده، در پایان با بیان اینکه چهارشنبه سیاه، روز منفور شدن رژیم پهلوی در اذهان عمومی جامعه شد، گفت: مردم پس از چنین جنایتی روز به روز نفرتشان نسبت به رژیم پهلوی افزایش یافت، تا جایی که حتی نام خیابان‌ها را هم با عنوان امام خمینی(ره) تغییر دادند و این حرکت‌ها، زمینه توسعه قیام مردمی علیه حکومت جبار را فراهم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha