جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
همایش بزرگ فاطمی در اهواز

حوزه/ همایش بزرگ فاطمی، با حضور وعاظ روحانی، مداحان، شاعران و مدیران هیئات مذهبی استان خوزستان در مسجد اعظم کلان‌شهر اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، مراسم پیشواز ایام فاطمیه، با عنوان «همایش بزرگ فاطمی»، به میزبانی حوزه علمیه اهواز، با حضور وعاظ روحانی، مداحان، شاعران و مدیران هیئات مذهبی استان خوزستان در مسجد اعظم کلان‌شهر اهواز ، جنب بیت نماینده ولی فقیه برگزار شد.

همچنین این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجدید توسط قاسم مقدمی آغاز و پس از آن، حاج ابراهیم سنائی، شاعر آیینی استان خوزستان، اشعاری در وصف شهادت اولین و بزرگ بانوی عالم، حضرت صدیقه طاهره، فاطمه زهرا(س) قرائت کرد.

همچنین حاج منصور ارزی، از مداحان و پیرغلامان اهل بیت(ع)، در ادامه این مراسم، به بیان سخنانی پیرامون هیئت و هیئت داری پرداخت و اظهارداشت: برخی‌ها می‌گویند باید هزینه‌های هیئت امام حسین(ع) را خرج فقرا و خرید جهیزیه کرد! اما بدانید که این بدعت و تلاشی برای کم رونق کردن مجالس اهل بیت(ع) بوده و همان‌طور که باید برای خرید جهیزیه خرج کرد، باید در مجالس عزاداری نیز خرج و هزینه کرد.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام و المسلمین میرزا محمدی، از اساتید مطرح حوزه‌های علمیه، در بخش پایانی این مراسم، با اشاره به تلاش دشمن برای تحریف اسلام راستین، گفت: نظام استکباری با ایجاد اسلام خشونت‌طلب و شیعه انگلیسی تلاش دارد تا چهره‌ای منفور و زشت از شریعت ناب محمدی(ص) را به منصه ظهور رساند و نگاه جهانیان را منحرف کند؛ از این رو یکی از راه‌های مقابله با این اسلام دروغین، برپایی هرچه باشکوه‌تر هیئات مذهبی همراه با شور و شعور علوی، فاطمی و حسنی است.

لازم به ذکر است در این مراسم، علما، اساتید، فضلا، خطباء، روحانیون و طلاب حوزه علمیه اهواز حضور داشته و شاعران و وعاظ اهل بیت عصمت و طهارت(ع)  در ذکر مصیبت حضرت فاطمه زهرا(س) مدیحه سرایی کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha