جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلال رضوی مهر - مشاور رئیس سازمان اوقاف

حوزه/ عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم گفت: حوزه و دانشگاه باید در زمینه ایجاد و تقویت شبکه ملی اطلاعات از دولت مطالبه گری کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید جلال رضوی مهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که فضای مجازی گرچه اسماً مجازی است، اما امروز به سان یک حقیقت در زندگی ما جریان دارد، اظهار داشت: امروز فضای مجازی حتی کودکان ما را نیز درگیر خود ساخته و لذا دیگر این مساله ای نیست که به راحتی از کنارش گذشته و نسبت به تهدیدها و آسیب های آن بی تفاوت باشیم.

وی افزود: اگر ما در بحث فضای مجازی نتوانیم خودکفا شویم، این مساله باعث ایجاد وابستگی فکری وعقیدتی ما به بیگانه می شود چه آن که به هر حال متاثر از شبکه های اجتماعی خارجی و محتوای تولید شده از سوی آن ها قرار خواهیم گرفت.

عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم اضافه کرد: به تبع چنین وضعیتی شاهد بروز و ظهور نابهنجاری هایی در جامعه خواهیم بود که به هویت و سلامت اجتماع ما لطمه جدی وارد می سازد و دشمن هم اتفاقاً همین هدف را دنبال می کند.

این استاد حوزه بیان داشت: کشورهای مستکبر با ایجاد دهکده جهانی می خواهند با فضای مجازی و اینترنت برنامه های خاص خود را پیگیری کنند و لذا ما باید مثل بحث هسته ای و فناوری های موشکی روی پای خود ایستاده و از ظرفیت های داخل برای خودکفایی استفاده کنیم

وی گفت: به اعتقاد بنده هم حوزه و هم دانشگاه با همکاری هم باید از دولت بخواهند که در فضای مجازی ما دارای زیرساخت ها و فناوری های بومی قوی شویم تا به این طریق جلوی نفوذ فرهنگی و رسانه ای بیگانگان گرفته شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha