جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محامی

حوزه/ نشست توجیهی «نیازهای تدریسی کشور افغانستان در حوزه خواهران» با همکاری اداره فرهنگی و معاونت آموزش موسسه آموزش عالی بنت الهدی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، نماینده جامعه المصطفی در افغانستان در ابتدای نشست توجیهی «نیازهای تدریسی کشور افغانستان در حوزه خواهران»،‌ گزارش کلی وضع کابل و افغانستان را شرح نمود و به راهکارهای چگونگی حمایت از مراکز قرآنی نوپا و پیشرفت آن ها در ارائه مبانی قرآنی اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محامی ادامه داد: استکبار جهانی با تمسک به ایادی خود در جهان اسلام و با سرمایه گذاری در مساجد و مراکز فرهنگی به تبلیغ بهائیت، مسیحیت، لیبرالی و ... میپردازند و بر نشر مسائل ضد اخلاقی و ایجاد فضای اختلاف بین مذاهب تمرکز می کنند.

رئیس مجتمع آموزش عالی فقه به فعالیت های جامعه المصطفی در افغانستان اشاره کرد و اظهار داشت: در نمایندگی جامعه المصطفی در کشور افغانستان، 5 رشته در سطح کارشناسی و 5 رشته در سطح کارشناسی ارشد تدریس می شود و با پرورش تقریبا 1000 نفر دانش پژوه، تاثیر بسزایی در فضای علمی و فرهنگی این کشور داشته است.

سخنران این نشست اظهار داشت: برنامه های این دانشگاه شامل فعالیت های قرآنی، مسابقات کتابخوانی، برگزاری مراسم های مناسبتی و اردوهای تفریحی، برگزاری دوره های کاربردی و مسابقات فرهنگی، برگزاری نشست های علمی و تاسیس مرکز پژوهشی است.

در پایان، رئیس مجتمع آموزش عالی فقه وجود عرصه های مختلف برای فعالیت های خواهران از جمله مدارس علمیه، مراکز فرهنگی، همایش های بین المللی رابرشمرد و به پرسش های طلاب پاسخ داده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha