جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عبادی شورای فرهنگ عمومی

حوزه/ امام جمعه بیرجند گفت: محور همه کارگروه های اقتصادی، سیاسی، نظامی و ... در استان باید مباحث فرهنگی باشد و در قالب فرهنگ تعریف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی شب گذشته در چهل و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه اعضای شورای فرهنگ عمومی استان سنگین ترین مسئولین را بر عهده دارند، گفت: فرهنگ هر مکانی هویت انسان های آن مکان است و این مسئله، حساسیت کار برای چنین مجموعه ای را بالا می برد.

وی اظهار داشت: انسان ها از نظر فرهنگ با هم متفاوت اند و نمی توان هر انسان را در طول روز در یک شکل و قالب خاص در نظر گرفت که این را از فرهنگ او می توان تشخیص داد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی فکر و فرهنگ را به عنوان هویت انسان عنوان کرد و افزود: انسان را از زاویه فکری و فرهنگی می توان تعریف کرد و از آنجائیکه خلقتاً موجودی فرهنگی است در هیچ قالب دیگری نمی توان او را تعریف کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با تأکید بر اینکه همه انسان ها را نمی توان در یک قالب تعریف کرد گفت: استکبار جهانی انسانهای بی گناه زیادی را در دنیا می کشد؛ بنابراین چطور می توان همه اینها را در قالب یک نوع انسان تعریف کرد، لذا تعریف انسان در قالب فرهنگ قابل تعریف است.

وی با اشاره به جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گفت: از همین کارگروه باید  طوری برای جامعه برنامه ریزی شود که مفید برای باشد.

* همه کارگروه ها باید پیوست فرهنگی داشته باشند

امام جمعه بیرجند افزود: محور همه کارگروه های اقتصادی، سیاسی، نظامی و غیره در استان باید مباحث فرهنگی باشد و در قالب فرهنگ تعریف شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تنها راه حل مشکلات اقتصادی کشور و استان را در فرهنگ دانست و افزود: در هر کاری تخصص جزو ضروریات است؛ اما شرط موفقیت آن است که آن موضوع براساس راه حل فرهنگی پیش برود و تمام مشکلات کشور باید از طریق فرهنگ حل شود.

وی با بیان اینکه نمی شود از تخصص در انجام امورات چشم پوشی کرد گفت: تمام تخصص ها باید ابزاری برای مسائل فرهنگی باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha