جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار رئیس دانشگاه بین المللی قرقیزستان با آیت الله اعرافی

حوزه/ رئیس هیئت امنای دانشگاه بین المللی قرقیزستان به همراه هیئیتی ضمن حضور در شهر مقدس قم و بازدید از جامعه المصطفی با آیت الله اعرافی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آقای حیدر علی اف، رئیس هیئت امنای دانشگاه بین المللی قرقیزستان در دیدار با آیت الله اعرافی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های 25 ساله دانشگاه بین المللی قرقیزستان اظهار داشت: این دانشگاه با مجموعه های آکادمیک مختلفی همکاری های گسترده ای را رقم زده است.

وی با اشاره به این که دانشگاه بین المللی قرقیزستان نخستین همکاری علمی خود را با دانشگاه های اروپایی رقم زده است، خاطرنشان کرد: ما با حدود 500 دانشگاه و مجموعه علمی کشورهای اروپایی همکاری نموده، با کشورهای آسیای مرکزی نیز همکاری هایی را آغاز کرده ایم.

حیدر علی اف به تأسیس نمایندگی های این دانشگاه در کشورهای اسلامی اشاره نمود و اذعان داشت: رشته زبان و ادبیات فارسی یکی از رشته های رسمی دانشگاه بین المللی قرقیزستان به شمار می رود.

رئیس هیئت امنای دانشگاه بین المللی قرقیزستان ضمن اشاره به همکاری این دانشگاه با کمیته دینی کشورهای اسلامی، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم همکاری های عمیق و گسترده ای را با مجموعه های دینی و حوزه علمیه کشور ایران داشته باشیم.

وی ضمن تأکید بر گسترش همکاری های ایران و کشور قرقیزستان ابراز داشت: مجموعه های علمی دو کشور می توانند در حوزه های مختلف دانشی، همچون برگزاری همایش های مشترک، چاپ نشریه علمی مشترک، پیگیری فعالیت های علمی و نیز تبادل استاد و دانشجو همکاری های گسترده ای را رقم زنند.

رئیس هیئت امنای دانشگاه بین المللی قرقیزستان ضمن اشاره به ظرفیت های علمی و تمدنی ایران خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران، کشوری متمدن و با فرهنگی غنی است؛ این مهم علاقه ما را برای گسترش همکاری ها با مجموعه های دینی و علمی این سرزمین دو چندان نموده است.

حیدر علی اف در پایان این دیدار از آیت الله اعرافی دعوت نمود تا سال آینده  در جشن 25 سالگی دانشگاه بین المللی قرقیزستان شرکت نماید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha