سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حوزه علمیه خواهران قزوین

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین با بیان اینکه یک هزار و ۴۰۰ طلبه خواهر در قزوین تحصیل می‌کنند، گفت: طلاب حوزه علمیه فرصت‌ها را از دست ندهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا کاظم لو، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، با اشاره به تعداد طلاب فارغ‌التحصیل در حوزه علمیه خواهران استان قزوین اظهار داشت:  یک هزار و ۴۰۰ طلبه مشغول تحصیل و ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر دانش‌آموخته یا فارغ‌التحصیل هستند که در استان قزوین در برنامه‌های فرهنگی از جمله تدریس و تبلیغ فعالیت می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین تصریح کرد: در حال حاضر در مراکز واقع در شهرستان‌های آبیک، بویین‌زهرا و تاکستان و دو مرکز هم قزوین، طلاب مشغول تحصیل در مقطع کارشناسی هستند و آموزش عالی در مرکز استان قزوین واقع است و محورهای آموزشی با شورای سیاست‌گذاری کل کشور تدوین و ابلاغ می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر سه رشته علمی فقه اصول، علوم قرآنی و تفسیر و رشته کلام در گرایش امامت در استان قزوین فعال است و دلیل عدم فعالیت سایر رشته‌های حوزوی در استان این است که پذیرش آموزش‌های عالی باید از حوزه‌ها انجام شود و در حوزه علمیه اجازه نداریم از کارشناسان دانشگاه‌ها پذیرش داشته باشیم، چراکه مواد درسی و تعداد واحدهای گذرانده شده حوزه و دانشگاه متفاوت از هم است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم لو خاطرنشان کرد: هدف حوزه‌های علمیه، تبلیغ دین است و حوزه خواهران از این قاعده مستثنی نیست؛ لذا خواهرانی که مدرک تحصیلی سطح دو حوزه را کسب می‌کنند، به تبلیغ می‌پردازند و در دانشگاه‌ها، حسینیه‌ها و مساجد به‌عنوان مبلغ مشغول شده و به‌عنوان کارشناس به صداوسیما معرفی می‌شوند.

وی بیان کرد: برخی از فارغ‌التحصیلان نیز در توانمندسازی نیروهای کمیته امداد، برخی به‌عنوان معلمان امین در آموزش‌وپرورش و برخی دیگر برای ادامه تحصیل در موسسه آموزش عالی فعالیت می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قزوین افزود: با توجه به اینکه یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق بوده و این آسیب به‌عنوان پرخطرترین مسئله برای نظام است، حوزه علمیه درمجموع کشور به این نتیجه رسیده است که به این دغدغه مقام معظم رهبری پاسخ دهد.

وی گفت: برخی از نیروهای حوزه علمیه خواهران را در قالب حیات طیبه تربیت می‌کنیم که در هرجایی، بخش بانوان نیاز به نیروی متخصص داشته باشد، اعلام آمادگی می‌کنیم و این فعالیت با همکاری ۱۵ ارگان انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم لو بیان کرد: همه خود را در برابر نظام و رهبر و خون پاک شهیدان و زحمات جانبازان و رزمندگان موظف می‌دانیم و هدف حوزه این است که دغدغه‌های آن‌ها را شناسایی و به آن عمل کند؛ لذا حوزه ریشه انقلاب اسلامی و نگهدارنده انقلاب بوده و نظام و انقلاب از حوزه علمیه حاصل‌شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha