پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله سبحانی

حوزه/ درس خواندن با سفر رفتن جمع نمی شود و هر نوع تعطیلی در اثنای درس ضربه می زند، چرا که این طلاب جوان هنوز به مثابه یک نهال هستند و به درخت تنومند تبدیل نشده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله سبحانی امروز در پایان درس خارج خود در مسجد اعظم قم با اشاره به اهمیت تحصیل علم و ضرورت جدیت در درس و بحث حوزه گفتند: بزرگترین تکلیف اهل علم تحصیل است.

معظم له خاطر نشان ساختند: همانگونه که گذشتگان و بزرگان حوزه استوانه های علمی برای حفظ  مکتب تشیع تربیت کردند، امروزه ما نیز وظیفه داریم هم خودمان خوب درس بخوانیم و هم شاگردانی را تربیت کنیم که در آینده مکتب و دین را حفظ کنند.

ایشان در ادامه با انتقاد از تعطیلات گسترده تاکید کردند: گاهی مشاهده می شود کهدر اوائل زمستان به بهانه های مختلف و  از جمله سفر مشهد مقدس دروس طلاب تعطیل می شود که در عین حال که این سفر مقدس بسیار خوب است، اما در اثنای سال تحصیلی مناسب نیست و لازم است شورای مدیریت حوزه جلوی این تعطیلات را بگیرد.

حضرت آیت الله سبحانی افزودند: درس خواندن با سفر رفتن جمع نمی شود و هر نوع تعطیلی در اثنای درس ضربه می زند؛ چرا که این طلاب جوان هنوز به مثابه یک نهال هستند و به درخت تنومند تبدیل نشده اند.

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha