یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین با بیان اینکه ارتباط طلاب با مفاهیم نهج‌البلاغه تقویت شود، گفت: نهج‌البلاغه هدایت‌کننده جوامع انسانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در جمع طلاب، اساتید و روحانیون مدارس علمیه قزوین، در سالن اجتماعات شبستان مسجدالنبی (ص) با اشاره به توجه بیشتر به کتاب نهج‌البلاغه از سوی طلاب و اساتید و روحانیون اظهار داشت: شما طلاب و روحانیون باید تلاش نموده تا جایگاه و پایگاه این کتاب با ارزش و با اهمیت نهج‌البلاغه را در زندگی و امور کاری و تحصیلی خود تقویت نماییم، چراکه باعث برکت در زندگی ما خواهد شد و از این کتاب می‌توانیم بهره‌های فراوان ببریم.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: باید در جامعه اسلامی بیش از همیشه نهج‌البلاغه را زنده نگه‌داریم که اگر این اتفاق در زندگی ما اجرایی شود، مولای متقیان حضرت علی (ع) نگاه ویژه‌ای به ما خواهند داشت.

وی افزود: باید امروز بیش از گذشته چراغ نهج‌البلاغه را روشن نگه‌داشته و حوزه‌های علمیه باید تمام درس‌های خود را که شامل تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه در آن انجام می‌شود را از حاشیه به متن قرار دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عابدینی با بیان اینکه زندگی طلبگی و تحصیلی امروز طلاب نیازمند نهج‌البلاغه است، خاطرنشان کرد: طبق فرمایشات امام علی (ع)، باید در سخن گفتن از حالت‌های چاپلوسانه، تملق‌گویانه، تعریف‌های بی‌جا، عیب‌ها را حسن جلوه دادن و حسن را عیب مطرح کردن، پرهیز شود.

وی افزود: تمام تلاش ما دستیابی به سبک زندگی اسلامی است و در این حوزه منابع دینی ارزشمندی داریم که باید از آن‌ها به‌خوبی بهره‌مند شویم و برای تحقق اجرای سبک زندگی اسلامی منابع ارزشمندی نظیر قرآن، نهج‌البلاغه و منابع فقهی داریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد:  اگر اکنون مشاهده می‌کنید که در جامعه سبک و روش زندگی درست رعایت نمی‌شود و مشکلات متعددی در جامعه و زندگی به وجود می‌آید به دلیل این است که نقش قرآن در زندگی کم‌رنگ شده است.

وی بیان کرد: قرآن محور است و باید  یکی از برنامه‌های اصلی ما در نظام زندگی باشد و بعد از کتاب الهی قرآن، نهج‌البلاغه این کتاب ارزشمند نیز می‌توان به ما در ابعاد مختلف کمک نماید.

امام‌جمعه قزوین تصریح کرد: کتاب ارزشمند نهج‌البلاغه تمام مسائل اخلاقی اعم از اخلاق فردی، اجتماعی، مادی و معنوی را در آن منعکس نموده، گویی امام علی (ع) تمام عمر به‌عنوان یک معلم اخلاق بر کرسی تدریس تکیه کرده و تمام ظرایف آن را بیان می‌دارد.

وی ضمن توصیه طلاب به ورزش کردن افزود: شما طلاب و اساتید همان‌طور که مشغول کارهای روزمره و تدریس و تحصیل دروس حوزوی هستید نباید از ورزش کردن غافل شوید، چراکه غافل شدن از ورزش باعث می‌شود که تمام بیماری‌های روحی و جسمی سراغ شما بیاید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha