جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
جانشین فرمانده سپاه قدس

حوزه/ سردار قاآنی گفت: ما اهل جنگ نیستیم، اما اگر کسی بخواهد به حرم ما تجاوز کند، همانند امام (ره) در مقابل آنان خواهیم ایستاد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سردار اسماعیل قاآنی امشب در مراسم بزرگداشت اربعین شهید مهدی ایمانی که در مسجد اعظم قم برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت زینب سلام‌الله علیها، اظهار داشت: وجود حضرت زینب سلام‌الله علیها همیشه برای جامعه و کشور ایران الهام‌بخش بوده است.

وی بابیان اینکه از کودکی به یاد داریم که هرگاه نام امام حسین علیه‌السلام بر زبان‌ها جاری می‌شود نام مبارک حضرت زینب نیز برده می‌شود به همین دلیل شیعیان به‌ویژه جوانان نسبت به حضرت زینب سلام‌الله علیها تعصب خاصی برخوردار هستند، افزود: هنگامی‌که دشمن حوزه تعرض خود را به حرم حضرت زینب سلام‌الله علیها رساند، جوانان شیعه از هرجایی که بودند یک ارتباط معنوی با حضرت برقرار کرده و خود را برای دفاع از حرم این بانوی بزرگوار رساندند.

جانشین فرمانده سپاه قدس پاسداران بابیان اینکه مقاومت در فرهنگ شیعه جایگاه ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: ازجمله چیزهایی که مسلمانان در بهترین حالات روحی و روانی خود، از خداوند می‌خواهند، استقامت در مسیر اسلام است.

وی مصداق بارز مسیر استقامت درراه دین را امام حسین (ع) دانست و عنوان کرد: این روزها ازآنجایی‌که دشمنان اسلام پای خود را از گلیم خود درازتر کرده‌اند این دفاع، مبتنی بر اعتقاد راه خود را در واژه مقاومت پیداکرده و امروز مقاومت واژه بسیار مقدسی است.

سردار قاآنی با اشاره به اینکه حضرت زینب سلام‌الله علیها اسطوره مقاومت است، خاطرنشان کرد: حضرت زینب سلام‌الله علیها آن قله بلندی که از همه جای دنیادیده می‌شود.

وی مجلس شهید را سربلند دانست و ابراز کرد: با توجه به اینکه مجلس شهید از عظمت بالایی برخوردار است به همین دلیل باید این مجلس را مجلس همه شهدا بدانیم.

جانشین فرمانده سپاه قدس پاسداران به ویژگی‌های شهید مهدی ایمانی اشاره و تصریح کرد: چندین بار رفتن به سوریه برای دفاع از حرم ولایت، خادم حرم و مدافع حرم بودن ازجمله ویژگی‌های شهید مهدی ایمانی است.

وی جایگاه شهید را مدنظر قرارداد و عنوان کرد: چه رنگی بالاتر از این‌که انسان جان خود را فی سبیل الله با خداوند معامله کند.

سردار قائانی بابیان اینکه هرکدام از شهدا برجستگان خانواده‌های خود بوده‌اند، ابراز کرد: چه افتخاری بالاتر از جهاد درراه خداوند، به همین دلیل خانواده شهدا باید این جایگاه را قدر بدانند.

وی به دلایل رفتن و جهاد درراه خداوند اشاره و خاطرنشان کرد: باید اهداف شهدا را نگریست، چراکه این مسیر دفاع از عزت و اسلام است، درواقع امروز هم از کشور خود و هم از مسلمانان مظلوم دفاع می‌کنیم به همین دلیل این مسیر بسیار روشن و باعزت است.

جانشین فرمانده سپاه قدس پاسداران با اشاره به اینکه شهدا ولایت مدار بوده‌اند، ابراز کرد: همه افرادی که می‌خواهند در این خصوص صحبت کنند اگر سخن آنان در این مسیر نباشد در سطل آشغال ریخته می‌شود، چراکه راهی بوده که از دوره‌های گذشته آغازشده و برای هر دوره از دفاع مقدس تاکنون برنامه‌هایی داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه تمام قدرت‌های بزرگ جهان از تکفیری‌ها حمایت می‌کردند، بیان کرد: اردوغان اعلام کرده بود که آمریکا چهار هزار تن مهمات را برای گروه‌های تکفیری فرستاده است، همچنین بیش از چهار سال، همه اعراب و استکبار می‌خواستند اسلام را نابود کنند اما به حول قوه الهی توانستیم بر همه آنان پیروز شویم.

سردار قاآنی بابیان اینکه ما اهل جنگ هم نیستیم اما اگر کسی می‌خواهد به حرم ما تجاوز کند همانند امام (ره) در مقابل آنان خواهیم ایستاد، تصریح کرد: امروز اگر دشمن پای خود را از گلیم خود درازتر کرد باید به برکت امام خمینی (ره) با بسیج جهانی باید مقابله کند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha