جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست همکاری

حوزه/ به منظور تعامل و گسترش همکاریها، سند تفاهم نامه همکاری بین پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دانشگاه علامه طباطبایی به امضای رؤسای دو مرکز رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در ابتدای جلسه حجت الاسلام والمسلمین آقانظری رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ضمن خیرمقدم به  رئیس دانشگاه علامه طباطبایی و همراهان وی، گزارشی از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و زمینه های همکاری بین پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دانشگاه علامه طباطبایی را بیان کرد.

سپس عبدالله توکلی قائم مقام و معاون پژوهشی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با برشمردن برخی از زمینه های همکاری، بر همکاری در زمینه تحول علوم انسانی، اجرای مشترک دوره های آموزشی و پژوهش محور و همکاری در حوزه بین الملل با تکیه بر مزیت های نسبی دو مرکز و اجرای پروژه های مشترکی که منجر به تهیه متن یا استغنای سرفصل های درسی بشود؛ تأکید کرد.

در ادامه این دیدار، حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی ضمن معرفی مختصر دانشگاه علامه طباطبایی دلیل حضور خود در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه را جدیت بخشیدن به اراده همکاری دو طرف و تحقق افزایش همکاری دو جانبه دانست و افزود: در ۴ حوزه مشترک امکان همکاری وجود دارد؛ حوزه تدوین کتاب، اجرای۲ تا ۳ پروژه بزرگ تحقیقاتی در حوزه علوم انسانی با رویکرد دینی مانند تدوین یک دائره المعارف بزرگ چند زبانه علوم انسانی اسلامی، برگزاری گردهمایی بین المللی دانشمندان علوم انسانی مسلمان و برگزاری دوره های آموزشی تحصیلات تکمیلی مشترک.

سپس حمیدرضا علومی معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به این که، کتابخانه دیجیتال دانشگاه علامه طباطبایی یکی از غنی ترین کتابخانه های موجود در سطح کشور می باشد امکان استفاده پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از این ظرفیت را بیان کرد.

وی همچنین همکاری در امور بین الملل، انتشارات و پژوهشکده تحول دانشگاه علامه را از دیگر زمینه هایی دانست که امکان همکاری بین دانشگاه علامه طباطبایی و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه وجود دارد.

در پایان این جلسه، سند تفاهم نامه همکاری بین پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دانشگاه علامه طباطبایی به امضای رؤسای دو مرکز رسید.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha