چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
قدیمی‌ترین مسجد آمریکای لاتین ب

حوزه/ نشست علمی "شناخت جریانهای دینی و اجتماعی در آمریکای لاتین" در اتاق جلسات موسسه زبان و فرهنگ شناسی جامعه المصطفی، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، نشست علمی "شناخت جریانهای دینی و اجتماعی در آمریکای لاتین" با ارائه حجت الإسلام میرجلیلی و با حضور اساتید و دانش آموختگان در موسسه زبان و فرهنگ شناسی برگزار شد.

حجت الإسلام میرجلیلی، با بیان جریان های دینی در آمریکای لاتین خاطرنشان ساخت: بزرگترین نسخه های خطی کتب شیعه در امریکای لاتین و کتابخانه های این کشور ها موجود است و همچنین اقای کلن (کاشف قاره امریکا ) گفته است، که به کمک ملوان های مسلمانان قاره آمریکا را کشف کرد.

وی در ادامه با اشاره به سنت های اجتماعی و دینی آمریکای لاتین، تصریح کرد: اصل مفاهیم حجاب و دزدی و دروغ و تنبلی در بومی های امریکای لاتین وجود دارد؛ یعنی این مطالب و مفاهیم در نزد آنها وجود دارد و این زمینه ها و مشابهت ها میتواند رابطه عمیقی مابین  مسلمانان و بومیان آنجا برقرار کند لذا باید توجه داشت که اختلاف بر مصادیق است وگرنه ریشه های توحیدی در انها موجود است .

 حجت الإسلام میرجلیلی، در پایان ضمن تشریع آیین های حاکم بر جامعه آمریکای لاتین  ابراز داشت: میتوان در یک جمله گفت که دلیل تاثیر و گسترش کاتولیک ها در امریکای لاتین به سبب رهبری واحد به دست واتیکان می باشد، به همین دلیل منسجم تر هستند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha