شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ایت الله موحد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس با اشاره به فعالیت ۳ هزار طلبه خواهر در فارس گفت: خواهران طلاب در رفع آسیب‌های اجتماعی تأثیر به سزایی دارند.

آیت‌الله علی شیخ موحد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در فارس، با اشاره به پذیرش سال تحصیلی 98-97 در خصوص ساختمان‌های مدارس علمیه خواهران استان اظهار داشت: از بین 32 مدرسه علمیه خواهران در سطح استان، ساختمان فیزیکی اکثر مدارس ساخته‌شده و تنها در شهرهای گله دار، مرودشت و نورآباد در حال تکمیل یا رفع نواقص است که گنجایش طلبه‌های فعلی و جدید را دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس با ابراز خرسندی از اینکه اکثر کارمندان حوزه اعم از مدیر، معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش، فارغ‌التحصیل حوزه هستند، تصریح کرد: ضرورت مسئله تحصیل خواهران طلبه در کشور که به گفته رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) پدیده مبارکی است، موجب یک حرکت کلی در سراسر کشور با هدف رفع نیازهای فرهنگی جامعه شده است.

وی با اشاره به فعالیت مبلغان مدارس علمیه خواهران استان فارس در مراسم‌های مذهبی شهرستان‌ها گفت: یکی از برکات حوزه علمیه در استان فارس اداره مجالس مذهبی بخصوص در شهرستان‌های داراب، فسا، جهرم، لار و حتی گله دار بوده است.

آیت‌الله شیخ موحد با بیان اینکه 3 هزار طلبه خواهر در استان فارس وجود دارد، خاطرنشان کرد: عمده فعالیت این طلبه‌ها در مدارس آموزش‌ و پرورش در قسمت تبلیغات و نماز جماعت بوده است که بعضاً استخدام هم می‌شوند.

وی با تأکید بر اهمیت شنیدن تبلیغ از زبان خواهران برای خواهران، بیان کرد: در صداوسیما نیز کم‌وبیش برای مراسمات مذهبی مثل ایام فاطمیه یا ایام ولادت حضرت معصومه (ص) و دیگر ائمه از طلاب خواهر استفاده می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس با اشاره به هجمه های دشمنان علیه زنان در ایران مبنی بر این که نبود آزادی و جلوگیری از پیشرفت را مطرح کرده‌اند، اضافه کرد: حضور این افراد بهترین جواب به دشمنان است، حتی می‌توان به شبهه دشمن پاسخ داد که حجاب و عفاف مانع پیشرفت علمی نیست.

وی اشاره به جایگاه زنان طلبه در تبلیغ دینی خاطرنشان کرد: بهترین پاسخ به حملاتی مانند نبود آزادی یا جلوگیری از پیشرفت بخصوص پیشرفت علمی که به مسئله زن در ایران می‌شود، همین خواهران طلبه هستند و شاید هیچ‌کس مانند آن‌ها توانایی جواب دادن به اینکه آیا حجاب و عفاف مانع پیشرفت علمی است را نداشته باشد.

آیت‌الله شیخ موحد، خواستار دعوت از دیگران برای بازدید از چگونگی تحصیلات حوزه علمیه خواهران شد و افزود: تمام مراحل تحصیل در حوزه علمیه خواهران، اعم از سطح دو (کارشناسی)، سه (کارشناسی ارشد) و چهار (دکتری) رایگان است..

وی با اشاره به اینکه در حوزه علمیه خواهران استان فارس آمار خوشحال‌کننده‌ای در ازدواج وجود دارد، اضافه کرد: در سال 95 از بین 127 ازدواج ثبت‌شده توسط طلاب خواهر استان فارس، تنها دو طلاق داشتیم که این رقم در سال جاری تاکنون به یک مورد رسیده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس شعار همایش طلیعه حضور امسال که برای طلاب خواهر جدیدالورود استان فارس برگزار شد را «طلبه تربیت‌کننده شوهر» بیان کرد و افزود: این شعار که مبنای حرکت مسیر طلبه است به این معنا است که رفتار زوجه به‌گونه‌ای باشد که شوهر از وی مشکلاتی مثل دروغ و چشم و هم‌چشمی نبیند.

آیت‌الله شیخ موحد با بیان اینکه اکثر اداره‌کنندگان جلسات بانوان جزو طلاب مبلغه حوزه علمیه نیستند، اضافه کرد: در شیراز بیش از 330 نفر مبلغه داریم که از این تعداد تنها 35 نفر طلبه و مابقی همان بانوان سنتی گذشته هستند که ما در حوزه هیچ‌گونه تسلطی بر آن‌ها نداریم، اما خوشبختانه با همکاری صداوسیما و مدارس علمیه خواهران استان، به سمتی می‌رویم که مردم از طریق حوزه پیگیر برگزاری مجالس خود باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha