پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
عفاف

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت نرجس (س) بیرجند گفت: گسترش فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند اقدام جهادی است.

فاطمه حجی پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، اظهار داشت: در زمینه گسترش فرهنگ عفاف و حجاب باید جهادی کار شود و در تمام طول سال این موضوع موردتوجه قرار گیرد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت نرجس (س) بیرجند تصریح کرد: امروزه در جامعه بسیار این مقوله کاربرد دارد و خیلی‌ها چون توان و قدرت گناه و بی‌عفتی را دارند این گناه را مرتکب می‌شوند و برازنده‌ترین زینت زن و گران‌قیمت‌ترین گوهر، عفت و پاکدامنی یک خانم است.

وی با بیان اینکه آنچه بسیار اهمیت دارد این هست که جامعهٔ بشری به‌ویژه بانوان، باید از حضرت زینب (س) اسوهٔ بی‌نظیر و بی‌بدیل، برای زندگی و زندگانی دنیوی و اخروی الگو بگیرند، افزود: شاخص‌ترین و مهم‌ترین شاخص برای خواهران، عفت و پاکدامنی حضرت زینب (س) و فاطمه زهرا (س) است.

حجی پور با اشاره به روایت امیرالمؤمنین امام علی (ع) که فرمودند «اجر و سختی آن‌کسی که توان و قدرت بی‌عفتی را دارد ولی عفت و پاکدامنی پیشه می‌کند از آن مجاهدی که در انتها شهید هم خواهد شد کمتر نیست»، خاطرنشان کرد: امروزه یکی از عوامل بی‌عفتی فضاهای بی‌حیای مجازی است و به همین خاطر است که این‌قدر خانواده، دختران، زنان و مردان به مشکلات حاد در زندگی مواجه می‌شوند.

وی دغدغه بحث عفاف و حجاب و تأثیر آن در بنیان خانواده را زیاد دانست و افزود: در زمینه گسترش فرهنگ عفاف و حجاب باید جهادی کار شود و در تمام طول سال این موضوع موردتوجه قرار گیرد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت نرجس (س) بیرجند با اشاره به این مطلب برای اینکه بخواهیم هرکدام از زنان ما خیل کثیر باشند باید الگویی مانند حضرت زهرا (س) داشته باشند، بیان کرد: همه زنان دنیا از هر کیش و آئینی که هستند، باید ویژگی‌های حضرت زهرا (س) را مطالعه و در زندگی خود نهادینه کنند و در زمینه گسترش فرهنگ عفاف و حجاب باید جهادی کار شود و در تمام طول سال این موضوع موردتوجه قرار گیرد.

وی با اشاره به خواسته شهدا در خصوص حجاب گفت: یکی از این شهدای عزیز مدافع حرم در وصیت‌نامه خودش نوشته بود «خواهرم تو با حفظ حجاب و عفتت مدافع حرم باش که اجرش کمتر از ریخته شدن خون من نخواهد بود».

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha