جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
انجمن های دانشجویی در آمریکا فردا روز حجاب برگزار می کنند

حوزه/ ۱ فوریه روز جهانی «حجاب» است که در سال ۲۰۱۳ توسط یک بانوی مسلمان و ساکن شهر نیویورک به منظور ترویج فرهنگ اسلامی و ایجاد مدارای دینی ایجاد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به مناسبت فرارسیدن روز بین المللی «حجاب» در 1 فوریه، انجمن های دانشجویان مسلمان در شهرهای مختلف ایالات متحده آمریکا فردا روز حجاب برگزار می کنند.

روز جهانی «حجاب» اولین بار توسط نظمه خان، یک بانوی مسلمان و ساکن شهر نیویورک در سال 2013 به هدف ترویج فرهنگ اسلامی، ایجاد مدارای دینی و مبارزه با سوءبرداشت ها درباره زنان مسلمان محجبه در سرتاسر دنیا ایجاد شد.

سامر بیوتی رئیس انجمن اسلامی دانشگاه می سی سی از برگزاری مراسم روز حجاب خبر داد.

وی با اعلام برگزاری مراسم روز «حجاب» گفت: حجاب اغلب به عنوان شکلی از سرکوب به نمایش گذاشته می شود، اما ما قصد داریم با برگزاری مراسم «حجاب»، این دیدگاه را تغییر دهیم. و دانشجویان انجمن اسلامی در سرتاسر جهان این روز را بزرگ خواهند داشت.

مریم اتوبیلوی، دانشجوی ارشد علوم زیستی از نیجریه درباره حجاب گفت: حجاب نماد آزادی و آزادگی است.

این دانشجوی بین المللی که از آفریقا به آمریکا آمده گفت: با این حال اسلام هراسی رو به رشد در ایالات متحده باعث شده بود که نگران تحصیل در این کشور باشم. من اصالتا اهل نیجریه هستم و در یک خانواده مسلمان بزرگ شدم. پیش از آمدن به آمریکا از اخبار می شنیدم که اسلام هراسی به یک مشکل عمده در این کشور تبدیل شده است.

وی افزود: من هر کجا که حجاب به سر می کنم با نگاه های خیره مردم روبرو می شوم. حتی خارج از محوطه دانشگاه نگاه های مردم بدتر نیز می شوند.

گفتنی است در حال حاضر انجمن اسلامی این دانشگاه 20 عضو مسلمان دارد و این اعضاء قصد دارند روز جهانی حجاب را به منظور بیداری اجتماعی درباره اسلام برگزار کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha