پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین صدیقی تصریح کرد: برخی زمزمه می کنند که می توان به ولی عصر(عج) انتقاد کرد، در حالی که قرآن می فرماید: «إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً(احزاب/ ۳۳)»؛ یعنی اهل بیت(ع) را خدای متعال با اکسیر محبت خودش آفریده و ذکر خداوند هستند و طهارت شان انحصاری است و هیچ خطایی از آنان سر نمی زند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در جلسه اخلاق اداری کارکنان مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان با اشاره به هجوم شبهات در دنیای امروز، اظهار کرد: علما و سربازان امام زمان(عج) باید بدانند که دشمنان امروز اصول و اعتقادات جوانان را هدف قرار داده و طلاب علوم دینی می بایست نسبت به مقابله با آن اهتمام ورزند.

وی خطاب به طلاب و روحانیون با بیان اینکه باید قدر سربازی امام زمان(عج) را بدانید، ابراز کرد: برخی زمزمه می کنند که می توان به ولی عصر(عج) انتقاد کرد، در حالی که قرآن می فرماید: «إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً(احزاب/ 33)»؛ یعنی اهل بیت(ع) را خدای متعال با اکسیر محبت خودش آفریده و ذکر خداوند هستند و طهارت شان انحصاری است و هیچ خطایی از آنان سر نمی زند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با اشاره به اینکه وجود حضرات معصومین(ع) به عنوان مبلغان دین الهی، «فاطمه شناسی» را آموخته اند، ابراز کرد: خدا، مودِب دختر پیامبر(ص) بوده و از آنجا که ایشان ام ابیها می باشند، مادر بودن شان علی‌الاطلاق و رحمت برای جهانیان است.

امام جمعه موقت تهران به آیه 59 سوره نساء اشاره و اظهار کرد: «اطیعوالله و اطیعوا الرسول» اطلاق است یعنی باید از این حضرات معصومین(ع) پیروی کرد و در واقع همانطور که احترام به والدین تاکید و واجب است، از آنجا که ایشان والدین معنوی ما هستند، می بایست مورد اطاعت قرار گیرند.

وی افزود: بنابراین هر کسی که از معصومان(ع) اطاعت نکند از خدواند اطاعت نکرده است و اگر جایگاه الهی آن حضرات مورد انتقاد قرار گیرد، این امر به طور سلسله وار به خدا بر می گردد.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با اشاره به اینکه نوک پیکان دشمنان علما را هدف قرار داده است، یادآور شد: مباهله عرصه ای از دعا در میدان جنگ با دشمن می باشد که به عنوان سلاح مومن معرفی می شود.

وی با اشاره به دعا و نمازهایی مانند نماز باران که توسط عالمان دین اقامه شده، افزود: نذر، روزه، دعا، صبر و نماز در واقع آموزش زندگی سالم، اعتقاد به غیب در این عالم و شکست ناپذیری، از دروس معصومان(ع) به جامعه است.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha