پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رسانه های مسلمان در نیجریه، خواستار احترام به حق زنان مسلمان شدند

حوزه/به مناسبت روز جهانی «حجاب»، بنیاد رسانه های مسلمان در نیجریه با انتشار بیانیه ای خواستار احترام به حق زنان مسلمان به ویژه حجاب در این کشور شده و «حجاب» را یک وظیفه دینی در قرآن و یک حق در قانون اساسی نیجریه دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» ، به مناسبت روز جهانی «حجاب» بنیاد «رسانه های مسلمان در نیجریه» با انتشار بیانیه ای خواستار درک متقابل و مدارای مذهبی در میان غیرمسلمانان و به رسمیت شناختن حقوق دینی زنان مسلمان از جمله حق گذاشتن حجاب شد.

الحاجی عبدالرحمن بالوگان، مدیر ملی این سازمان در بیانیه ای که در ابوجا پایتخت نیجریه، به مناسبت 1 فوریه در بزرگداشت روز جهانی «حجاب» 2018 منتشر شده گفت: در حال حاضر بانوان مسلمان به سبب حجاب،  در معرض آزار و اذیت، ارعاب، تمسخر و تحقیر و گاهی ضرب و شتم همکاران، روسا و همسایگان متعصب قرار دارند.

وی توضیح داد که روز جهانی حجاب نباید یک جشن باشد بلکه بزرگداشتی برای نشان دادن این حقیقت است که حجاب فرای یک فرهنگ یا پوشش سر می باشد.

بالوگان افزود: پوشیدن حجاب برای زنان مسلمان یک ضرورت باورهای دینی آن ها محسوب می شود و آن ها با حجاب وظایف دینی شان را کامل می کنند.

وی سپس با اشاره به قرآن و تاکید بر قانون اساسی دولت نیجریه، بر اهمیت آزادی مذهبی تاکید کرده و گفت: ما با زنان مسلمان و غیرمسلمان در سرتاسر جهان برای بزرگداشت این روز مشارکت داشته ایم. ما حمایت مان را از حجاب با شعار «حجاب من! حق من!» تاکید داشته و به حق زنان برای انتخاب حجاب پایبند هستیم.

این مقام مذهبی نیجریه در پایان از دو بانوی محجبه در نیجریه که دسامبر 2017 به سبب داشتن حجاب از حق شرکت در امتحان وکالت محروم شدند حمایت نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha