جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با بیان اینکه روحانیت طلایه‌دار مبارزه با پروژه نفوذ دشمن در انقلاب است، گفت: مهم‌ترین ثمره انقلاب اسلامی ایجاد بیداری اسلامی در منطقه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت‌الاسلام غفار شعبانی، امروز در آغاز دهه فجر در مدرسه علمیه مصطفی خان ساری، از این ایام به‌عنوان فرصت بازنگری در ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب یاد کرد و اظهار داشت: باید بدانیم که در ابتدا کجا بودیم و هدف ما چه بود و امروز در کجای این مسیر پرفرازونشیب قرار داریم.

مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با بیان اینکه انقلاب اسلامی فصلی نو را در تاریخ معاصر ایران گشود، تصریح کرد: امروز اسلام در دل میلیون‌ها انسان ناامید و سرخورده رقه امید آفریده و آنان به نجات خویش در پناه اسلام، امیدوار و دل‌خوش‌اند.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی تأثیر بسیاری بر ملت‌های جهان داشت، افزود: پیروزی انقلاب اسلامی موجب بیداری ملت‌های جهان علیه حکام ظالم و ستمگر جهان شد.

حجت‌الاسلام شعبانی با بیان اینکه امروز رسالت سنگینی در حفظ انقلاب و دستاوردهای آن بر عهده‌داریم، خاطرنشان کرد: باید واقعیت‌ها، ریشه‌ها و آثار مختلف انقلاب را در ابعاد مختلف بشناسیم تا بتوانیم با برنامه‌ریزی هدفمند و صحیح مانع تضعیف ارکان انقلاب اسلامی شویم.

وی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب همه تلاش دشمنان این بود که شش ماه زمینه براندازی و نابودی آن را فراهم کنند، گفت: در این مسیر دشمنان با ترور شخصیت‌های بزرگ انقلاب، تهدید و حمله نظامی وارد شدند اما در همه این موارد با ایستادگی ملت ایران مواجه شدند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به اینکه امروز گفتمان انقلاب اسلامی جهان مدار شده است، گفت: انقلاب اسلامی به الگویی ارزشمند برای ملت‌های جهان تبدیل‌شده است.

وی از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان کشوری قدرتمند در عرصه جهانی و منطقه‌ای یاد کرد و گفت: امروز شاهد عزت، سربلندی و یکه‌تازی ایران در عرصه‌های حساس سیاسی هستیم.

مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری افزود: انقلاب اسلامی نه‌تنها در سطح ملی منشأ اثر و تحولات وسیعی شد، بلکه این تحول و اثرگذاری را با گذشت حدود چهار دهه از عمر مبارک این انقلاب در سطح بین‌المللی شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: امروز گفتمان انقلاب و امام راحل مرزهای جغرافیایی را درنوردیده و در قلب آمریکا و اروپا نورافشانی می‌کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر بازخوانی دستاوردهای انقلاب اسلامی در این ایام خاطرنشان کرد: دشمنان ملت با انواع شبهه افکنی درصدد ناکارآمد جلوه دادن انقلاب اسلامی و کتمان دستاوردهای آن هستند.

وی با بیان اینکه امروز روحانیت رسالت مهمی در حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی بر عهده‌دارند، تصریح کرد: در شرایطی که دشمن تلاش می‌کند با توطئه‌ها و نقشه‌های متعدد، خدمات انقلاب را نادیده بگیرد، روحانیت باید با تبلیغ دستاوردهای انقلاب از نفوذ کلام خود برای خنثی‌سازی توطئه دشمنان استفاده کند.

حجت‌الاسلام شعبانی با بیان اینکه امروز یکی از وظایف مهم روحانیت روشنگری در خصوص کارکردهای ارزشمند انقلاب اسلامی در جامعه است، خاطرنشان کرد: حوزه و روحانیت باید غبارهای شبهات در خصوص انقلاب و خدمات آن را از جامعه از بین ببرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با مجاهدت‌ها و هدایت‌های تعالی‌بخش امام خمینی (ره) به نحو شایسته‌ای به ثمر رسید، گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با پیروزی انقلاب یک تحول عظیمی در سطح جهان ایجاد کرد که امروز نتیجه آن انقلاب در بسیاری از کشورهای منطقه قابل‌مشاهده است.

مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با بیان اینکه ملت ایران با ایستادگی و مقاومت در برابر طاغوت و برچیدن این حکومت فاسد، یک حکومت دینی و مردم‌سالار را در ایران پایه‌گذاری کردند، خاطرنشان کرد: تحقق انقلاب اسلامی زمینه بیداری اسلامی را فراهم کرده و گفتمان انقلابی و روش انقلاب ما در دیگر کشورهای جهان رواج پیداکرده است.

وی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی در مسیر عزت و عظمت قرار دارد، افزود: در شرایطی که دشمنان همه توان خود را برای ضربه زدن به عظمت ملت ایران به کار گرفتند باید با تبعیت از ولایت و رهبری این عزت و اقتدار را حفظ کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران گفت: ایام دهه فجر فرصتی برای آشنایی نسل جوان با ابعاد گوناگون انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن محسوب می‌شود تا بین آن‌ها و ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و امام خمینی (ره) پیوند ایجاد شود.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha