جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: امام خمینی (ره) به ایران خودکفایی، خودباوری و عزت‌نفس بخشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی، پیش از ظهر امروز در جمع مدیران و معاونین مدارس علمیه قزوین در سالن اجتماعات حسینیه امامزاده حسین (ع)، ضمن تبریک سالگرد ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی، به نقش برجسته امام خمینی (ره) در شکل‌گیری نهضت انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: امام خمینی (ره)  به‌عنوان یک شخصیت چندبعدی «عالم»، «مجتهد»، «فیلسوف»، «متدین» و «عاشق مردم» بود که در اوج ایمان، تقوا، معرفت، کرامت انسانی و عدالت انسانی قرار داشت.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: امام خمینی (ره) نظم و مدیریت داشت و به دفاع از ایران پرداخت و به پیروزی کامل دست‌یافت و در سیاست هم  مدیر بسیار موفقی بودند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) مردم را دوست داشت و این اندیشه ریشه در سلوک مردمی دارد، افزود: خط امام راحل خط دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی، خط مقاومت و ایستادگی در راه حق و خط حرکت در مسیر ولایت‌فقیه است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی با بیان اینکه کسانی در گذشته از امام خمینی (ره) جلو افتادند، کسانی نیز عقب ماندند ولی ملت ایران پا در جا پای امام خمینی (ره) گذاشت و سعادت خود را تضمین کرد، خاطرنشان کرد: امام راحل (ره) بنیانگذار انقلاب و احیاگر اسلام ناب محمدی است که در قرن جدید درخشید و با اتکا به خدا و با شجاعت و قاطعیت اسلام را از محجوریت نجات داد.

وی افزود: امام خمینی (ره) یک فقیه عارف و فیلسوف بزرگ و درعین‌حال مفسر قرآن کریم بود و با چنین جایگاه علمی خود را در عرصه سیاست نشان داد و اثبات کرد دین از سیاست جدا نیست و می‌توان در کنار برنامه‌های فقهی و تفسیری بعد سیاسی را هم دنبال کرد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: خداشناسی، دشمن‌شناسی، تسلیم دنیا نبودن، آخرت شناسی، حق‌شناسی و باطل شناسی از ویژگی‌های مهم مؤمنان است که در امام خمینی (ره) وجود داشت.

وی گفت: دشمنان علاقه دارند مانند خودشان باشید و شما را گمراه کنند و دشمن دوست دارد از سرمایه‌ها و اسلحه‌های خود غافل شوید؛ سادگی است اگر تصور کنیم با کنار گذاشتن سلاح‌ها دشمن به ما روی بیاورد درحالی‌که دشمن در مقابل اقتدار عقب می‌کشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha