سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
برجام

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

بسته ویژه خبری حوزه نیوز:

سیاسی

 

فاز براندازی آمریکایی ها در جدول ایستادگی ملت بهم خورد

خاتمی گفت: آمریکایی ها از 4 درخواست آمریکایی‌ها در حداقل 3 درخواست کاملا ناکام شدند لذا به عرصه براندازی روی آوردند و رئیس‌جمهور روانی، وزیر خارجه و رئیس CIA آمریکا گفتند هر کاری از دستشان بربیاید برای براندازی، انجام می‌دهند.آنها وارد فاز براندازی شدند و در این فاز جدولی را ترسیم کردند که خانه‌های زیادی دارد. آنها گفته بودند برای آسیب زدن به نظام باید راس قله این نظام یعنی ولایت را هدف قرار دهند. لذا شیب خود را در توهین به راس نظام قرار دادند. راس نظام ما ولایتی است که تدبیر او امنیت کشور و دور کردن خطر داعش را دنبال داشت. در این ماجرا برخی از رئوس فتنه سال 88 نیز به کمک آمریکا آمدند و می‌خواهند این خانه را هم آنها پر کنند.وی افزود: خانه دوم این جدول ناامید کردن مردم است. در حالی که با تلاش مسئولین و رهبری مقام معظم رهبری مشکلات حل خواهد شد.خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: ایجاد آشوب و ناامنی خانه سوم این جدول آمریکایی بود و در این عرصه هم برخی کانال‌ها در فضای مجازی آتش بیار معرکه‌اند.خاتمی با بیان اینکه من قبلا هم گفته بودم با فریب خوردگان مدارا شود، گفت: الان هم می‌گویم آنهایی که بازی و فریب خورده‌اند تنبه شوند و بیدارشان کنید و تعهد دهند که دیگر شیطنت نکنند و سیاهی لشکر اغتشاشگران نشوند نه اینکه بیایید نازشان کنید و مسئول محترم بیاید مصاحبه کند که همه آنها آزاد شده‌اند. این ناز کردن آنهاست.خاتمی با بیان اینکه اغتشاش و ناامنی از اقدامات آمریکا برای براندازی است، اظهار داشت: تشدید فشار اقتصادی از دیگر برنامه‌های آمریکاست و قطعا مردم آنها را ناکام خواهند گذاشت.وی با اشاره به راهبرد آمریکا در منطقه گفت: راهبرد آمریکا این است که منطقه را ناامن نگه دارد تا امنیت اسرائیل تامین شود و در حال انتقال داعش به افغانستان برای رسیدن به اهداف خود است.

 

افشاگری رهبری از فساد بزرگ شاه مخلوع

رهبر معظم انقلاب فرمودند:انقلاب ما یک حرکت عظیم مردمی علیه حکومتی بود که تقریبا تمام خصوصیات یک حکومت بد را داشت؛ هم فاسد بود، هم وابسته بود، هم تحمیلی و کودتایی بود و هم بی‌کفایت بود. در فساد مالیشان همین بس که خود شاه و خانواده‌ی او در بیشتر معاملات اقتصادی کلان این کشور داخل می‌شدند. خود او و برادران و خواهرانش، جزو کسانی بودند که بیشترین ثروت‌اندوزی شخصی را کردند. رضاخان در دوران شانزده، هفده ساله‌ی سلطنت خود، ثروت کلانی اندوخت. بد نیست بدانید که بعضی از شهرهای این کشور، به حسب سند، دربست متعلق به رضاخان بود! مثلا شهر فریمان تماما ملک رضاخان بود! بهترین املاک و زمین‌های این کشور، متعلق به او بود. او به این چیزها و به جواهرات علاقه داشت. البته بچه‌هایش قدری مشرب وسیعتری داشتند؛ هرگونه ثروتی را دوست می‌داشتند و جمع می‌کردند! بهترین دلیل هم این است که وقتی اینها از این کشور رفتند، میلیاردها دلار ثروتشان در بانک‌های خارجی انباشته شده بود... آن وقت تخمینی که از مال مجموع این خانواده زده می‌شد، ده‌ها میلیارد دلار بود! ...این پول‌های کلان را با زحمتکشی که به‌دست نیاورده بودند، کاسبی مشروع که نکرده بودند؛ اینها پول‌هایی بود که زراندوزی‌ها و ثروت‌اندوزی‌های غیرمشروع آن را به‌وجود آورده بود.

 

 

شرط عجیب آمریکا برای ماندن در برجام

آمریکا پس از متهم کردن ایران به ارسال موشک برای نیروهای یمنی، اکنون شرطی عجیب برای ماندن در برجام مطرح کرده است. نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد می‌گوید شرط ماندن دولت آمریکا در برجام این است که اقدام بین‌المللی علیه برنامه موشکی ایران صورت بگیرد. او مدعی شده است تلاش‌های جهانی برای تنبیه ایران در زمینه موشکی می‌تواند دونالد ترامپ را به ماندن در توافق هسته‌ای مجاب کند.البته به نظر می رسد دونالد ترامپ با مطرح کردن شرط خود برای ماندن در برجام به غیرقابل تغییر بودن این توافق پی برده است البته از زمان آغاز مذاکرات هسته‌ای برخی در داخل کشور مخالف هرگونه مذاکره با ایالات متحده بودند اما چیزی که هم اکنون واضح است موافقان و مخالفان برجام، یک صدا شده‌اند و با هرگونه مذاکره مجدد درباره برجام مخالفت می‌کنند.

 

ایران GPSجهانی را گمراه کرد

صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران موفق به ساخت سامانه‌ای شده است که توان اخلال در سامانه موقعیت یاب جهانی را دارد.سامانه مکان یاب ماهواره‌ای(GPS)  برای اولین توسط ارتش آمریکا طراحی شد و ارتش آمریکا از این ابزار برای هدایت انواع پهپادها، موشک‌های بالستیک و کروز، بالگردها و هواپیماها و حتی نفرات پیاده خود در صحنه نبرد استفاده می‌کند.پس از آمریکایی‌ها، روس‌ها نیز سیستمی به نام گلوناس را برای ارتش خود طراحی کردند.از این رو محققان صنایع دفاعی کشورمان نیز با مطالعه بر روی نقاط ضعف این سامانه‌ها توانستند، سیستمی را برای اخلال در GPS و گلوناس طراحی کنند تا بتوان به وسیله آن در امر هدایت موشک‌ها و پرنده‌های دشمن که متکی به موقعیت یاب جهانی هستند، اخلال ایجاد کرد.سامانه اخلالگر GPS و گلوناس از 4 آنتن نزدیک به هم تشکیل شده و برای حفاظت از سامانه‌های خودی در برابر موشک‌ها کروز دشمن کاربرد دارد.

 

نیم نگاه صلح آسیایی به برجام

دبیرکل احزاب سیاسی در آسیا تداوم اجرای برجام را برای کشورهای آسیایی بسیار مهم دانست و گفت: معتقدیم جمهوری اسلامی می تواند نقش مهمی را در صلح جهانی ایفا کند. دبیرکل احزاب آسیایی با بیان این که امروز می خواهم با حضور خود در ایران ازحزب موتلفه تشکر کنم، همچنین خاطر نشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب ایران در سال 1979 و تشکیل جمهوری اسلامی ایران، احزاب فعال شدند و معتقدیم که جمهوری اسلامی می تواند در جهان نقش مهمی را برای ایجاد صلح ایفا کند.

 

آلمان به بیت المقدس ترامپ "نه" گفت

زیگمار گابریل وزیر امور خارجه آلمان طی سخنانی اعلام کرد، کشور آلمان قصد ندارد سفارت خود را از تل آویو به شهر بیت المقدس «اورشلیم» در سرزمین های اشغالی نقل مکان دهد.وی افزود: ما مشتاقانه در انتظار روزی هستیم که بتوانیم چنین کاری را انجام بدهیم اما اجازه دهید اضافه کنم تا زمان دستیابی به یک راه حل دو دولت میان اسرائیل و فلسطین، سفارت آلمان در شهر «تل آویو» باقی خواهد ماند. و هیچ راه میانبری برای حل این مسئله وجود ندارد.

 

هجمه بزرگ مجازی علیه انقلاب

حجت الاسلام نیلی پور با اشاره به هجمه‌های سنگین دشمن در فضای مجازی علیه انقلاب اسلامی، گفت: بیش از ۱۸ هزار کانال در فضای مجازی مشغول به این کار هستند.حجت‌الاسلام نیلی پور با اشاره به وفاداری و همراهی بی‌نظیر مردم در انقلاب عنوان کرد: حضرت امام همواره تاکید داشتند که مردم ما امروز وفادارتر از اصحاب رسول‌الله(ص) در صدر اسلام هستند.وی با بیان اینکه دشمنان نا بکار در تلاش هستند تا حرکت انقلاب اسلامی را با بهانه‌های مختلف یا برخی از کم‌کاری‌ها کوچک بشمارند، تصریح کرد: تمامی جهان اسلام و مستضعفین از دامنه حرکت انقلاب اسلامی تحت تأثیر قرارگرفته‌اند.

 

خبرهای مثبت روحانی،کرمانی ها را خرسند کرد

رئیس جمهور  بازدید و دیدار با مردم زلزله‌زده کوهبنان و راور را از دلایل سفر به استان کرمان دانست و خاطر نشان کرد: بیش از 10 هزار و 200 میلیارد تومان طرح و پروژه در روز گذشته در شهرستان‌های مختلف استان کرمان به افتتاح رسید و به واسطه افتتاح نیروگاه جدیدی در استان کرمان بیش از 900 مگاوات به برق استان افزوده شد و این استان از این پس صادرکننده برق به شبکه سراسری تبدیل شده است.روحانی اضافه کرد: در حوزه آب و کشاورزی نیز بیش از 1700 طرح و پروژه در بخش‌های مختلف به افتتاح رسید و اقدامات انجام شده نشان‌دهنده تلاش و همت مردان این سرزمین برای پیشرفت و توسعه است.روحانی همچنین خاطرنشان کرد : عملیات اجرایی احداث راه‌آهن کرمان – سیرجان، آغاز گردید که امیدواریم این طرح بسیار مهم تا پایان دولت دوازدهم به اتمام برسد.رئیس جمهور همچنین ابراز امیدواری کرد که انتقال آب از دریای عمان به سد صفارود و سیرجان تا پایان دولت دوازدهم به اتمام برسد و این طرح را موجب تحول در صنعت استان و پاسداری از ذخایر آبی این منطقه توصیف کرد.

 

دیدار سری نتانیاهو با رئیس شورای امنیت روسیه ایران را نگران کرد

جوییش پرس به نقل از دفتر بنیامین نتانیاهو اعلام کرد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی با نیکولای پاتروشف، رئیس شورای امنیت روسیه در فلسطین اشغالی در مورد موضوعاتی مثل حضور ایران در سوریه گفت‌وگو کردند. پیشتر، نتانیاهو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز برای گفت‌وگو در مورد ایران دیدار کرده بود.نتانیاهو در این دیدار مدعی شده بود که ایران در حال ساخت سایت‌های موشکی در لبنان است و اسراییل نمی‌تواند چنین تهدیدی را بپذیرد.

 

افشای راهبرد آمریکا در تریبون نماز جمعه

آیت الله خاتمی در خصوص راهبرد آمریکا در ایران، اظهار داشت: استراتژیست‌های آمریکایی 4 مطلب را در رابطه با ایران قبل از روی کار آمدن اوباما مطرح کرده بودند و گفتند اگر ایران این 4 کار را انجام دهد روابط‌مان حسنه می‌شود وگرنه باید به سمت براندازی برویم.وی  افزود: اولین کار مهار کردن ایران در عرصه انرژی هسته‌ای بود.ایشان تاکید کرد: موضوع بعدی کاهش قدرت موشکی ایران بود تا اسرائیل خیالش راحت شود. خاتمی تصریح کرد: موضوع دیگری که آمریکایی‌ها گفته بودند این بود که از حمایت حزب‌الله و مبارزان فلسطینی دست برداریم. وی افزود: موضوع آخری که آنها مطرح کرده بودند این بود که ایران مانع تشکیل خاورمیانه جدید و بزرگ نشود تا رابطه را حسنه کنیم. مقصود آمریکا این بود که کدخدای منطقه باشد اما توی دهانش زدیم. او این 4 بند را می‌خواست که در قبالش ایستادیم و آمریکایی ها باید این آرزوهای بزرگ را به گور ببرد.

 

کمیسیون تلفیق هم برای بودجه کاری نکرد

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه با بیان اینکه شاکله بودجه ۹۷ در کمیسیون تلفیق تغییر نکرد، گفت: نوبخت در هر دو مرحله از گزارش کمیسیون تلفیق دفاع کرده است.وی با بیان اینکه دولت نیز چنین اظهار نظری نکرده که شاکله بودجه تغییر کرده است، افزود: اگر شاکله بودجه از لحاظ اعداد و ارقام و همچنین احکام تغییر خیلی جدی داشته باشد شورای نگهبان ایراد گرفته و آن را به قوه مقننه ارجاع می‌دهد.

 

برف، «آخوندی» را راهی مجلس کرد

محمدرضا رضایی کوچی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات ناشی از بارش برف اخیر روز شنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون عمران مورد بررسی قرار خواهد گرفت.وی با اشاره به ناکارآمدی وزارت راه و شهرسازی در مدیریت بارش برف اخیر اظهار داشت: فرودگاه‌ها و بزرگراه‌های کشور دچار مشکلات زیادی شدند که ناشی از مدیریت ضعیف وزارت راه و شهرسازی بود.نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نباید بارش ۳۰ سانت برف منجر به ایجاد چنین مشکلاتی در کشور می‌شد؛ در سطحی که هم بزرگراه‌ها و هم حمل و نقل ریلی و هوایی دچار مشکلات شدید و عملاً متوقف شود.

 

واشنگتن دمشق را به حمله نظامی تهدید کرد

مقام آمریکایی مدعی شد؛ دولت سوریه هر از چند گاهی به استفاده از تسلیحات شیمیایی در مقادیر کمتر از زمان حمله شیمیایی ماه آوریل ادامه می‌دهد.این مقام گفت: واشنگتن حق اتخاذ هرگونه اقدام نظامی علیه دمشق را برای جلوگیری از استفاده سوریه از تسلیحات شیمیایی محفوظ می داند.ادعای استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی در حالی بار دیگر مطرح شده که سازمان منع تسلیحات شیمیایی (OPCW) در ژانویه سال ۲۰۱۶ رسما اعلام کرد که نابودی زرادخانه تسلیحات شیمیایی سوریه بر اساس توافق صورت‌گرفته میان آمریکا و روسیه به طور کامل به پایان رسیده و دولت سوریه دیگر چنین تسلیحاتی در اختیار ندارد.

 

بالاخره سازمان ملل سکوت را شکست

فرستاده سازمان ملل در امور حقوق بشر میانمار گفت که اقدامات دولت میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، جرم علیه بشریت است و همین مساله نشانه‌ای از نسل‌کشی مردم روهینگیا است. مسلمان میانماری ساکن ایالت راخین در غرب میانمار به نام مسلمانان روهینگیا شناخته می‌شوند. آنان دست‌کم از سال ۲۰۱۲ مورد حمله بوداییان هستند و آنچه بر شدت این وضعیت می‌افزاید سکوت مقامات دولتی است تا جایی که گاه نظامیان دولتی نیز در اقدامات خشونت‌بار سهیم می‌شوند.تاکنون قتل‌های فجیعی علیه مسلمانان این منطقه که شمارشان یک میلیون و صدهزار نفر برآورد شده بود، اتفاق افتاده است. از ۲۵ آگوست ۲۰۱۷ حملات دولت و ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا در شمال غرب میانمار شدت یافته و نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر از ساکنان این منطقه از بیم کشتار و تجاوز به بنگلادش گریخته‌اند.

 

بحران بیخ گوش تهران،نتوانست وزیر را از جایش تکان دهد

وزیری که پیشتر هم در زمان بروز برخی بحران‌ها در حوزه مسئولیتش ثابت کرده درک درستی از دنیای افراد آسیب دیده ندارد و قصدی هم برای رفع این مشکل ندارد. درست مثل این روز‌ها که صدای اعتراضات در فرودگاه امام خمینی (ره) به مدد شبکه‌های اجتماعی و حضور مسافران پرشمار خارجی، به آن سوی مرز‌های کشورمان هم رسیده است، اما نتوانسته دکتر آخوندی را مجاب کند از دفتر کارش در تهران خارج شده و زحمت طی کردن ۲۵ کیلومتر تا بزرگترین فرودگاه کشورمان را به جان بخرد.

 

آیین نامه ای که به یاری کارخانه ها شتافت

معاون اول رئیس جمهور آیین نامه اجرایی قانون حمایت صنعتی و جلوگیری از تعطیلی کارخانه های کشور را ابلاغ کرد.این آیین نامه با 27 ماده و 5 تبصره تصویب شد.گفتنی است که اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس ­جمهور این مصوبه را به وزارت صنعت، معدن و تجارت – وزارت جهادکشاورزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی– وزارت امور اقتصادی و دارایی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرده است.

 

آمریکایی ها در هاوایی شکست خوردند

آزمایش موشکی آمریکا در هاوایی شکست خورد. به گزارش رسانه های آمریکا در این آزمایش، سامانه پدافند موشکی نتوانست هدفی متحرک را که از یک هواپیما در هاوایی پرتاب شده بود ، رهگیری کند . آژانس دفاع موشکی آمریکا انجام آزمایش موشکی را تایید اما درباره نتیجه آن سکوت کرده است. این دومین آزمایش موشکی آمریکاست که در یک سال گذشته شکست می خورد .

 

یارانه ای ها هم زیر ذره بین تفحصی ها رفتند

جبار کوچکی‌نژاد رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها با اشاره به آخرین پیگیری‌ها و تحقیقات این کمیته گفت: به تخلفات و مشکلات بسیاری تاکنون در زمینه این تحقیقات پی برده‌ایم، اما نمی‌توانیم تا قبل از جمع‌بندی‌ها آن را اعلام کنیم.وی با بیان اینکه کار تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها اقدامی بسیار گسترده است، افزود: باید در این میان راستی‌آزمایی‌هایی را انجام دهیم، ما گزارشات را از دستگاه‌های مختلف مانند شرکت ملی نفت، گاز، برق، آب دریافت کرده‌ایم و بررسی آن را در اختیار یک تیم قرار داده‌ایم.کوچکی‌نژاد تصریح کرد: یک تیم دیگر هم در حال بررسی خروجی‌ها هستند تا مشخص شود پول‌هایی که به صنعت، کشاورزی، کار، امداد و ... پرداخت شده درست هزینه شده‌اند یا خیر.رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها در پایان خاطرنشان کرد: درباره اینکه تخلفی در این میان صورت گرفته شکی نیست و قطعا دستگاه‌هایی پول‌هایی را در راستای هدفمندی یارانه‌ها پرداخت نکرده‌اند و باید در این میان بخش‌های درآمدی و هزینه‌ای صندوق بررسی شود.

 

کره شمالی بازهم آمریکایی ها را نشانه رفت

کره شمالی هشدار داد اقدامات تحریک آمیز آمریکا روابط دو کره را تهدید می کند. وزیر خارجه کره شمالی برنامه آمریکا برای استقرار یک هواپیمابر هسته ای و رزمایش نظامی بلافاصله بعد از المپیک زمستانی را تحریک آمیز و تهدیدی برای روابط بهبود یافته میان دو کره دانست و گفت: اقدامات نظامی آمریکا با هدف تحریک به یک جنگ هسته ای صورت می گیرد.ری یانگ هو از سازمان ملل خواست درباره "بازی خطرناک آمریکا برای وخیم تر کردن اوضاع در داخل و اطراف شبه جزیره کره و پیش بردن جهان به سمت فاجعه جنگ هسته ای"  ساکت نماند.

 

شیخ مجاهد را پس از سلب تابعیت راهی بیمارستان کردند

در پی وخامت اوضاع سلامت آیت الله عیسی قاسم، رژیم آل خلیفه پس از ده روز ممانعت و کوتاهی، اجازه داد تا وی برای انجام عمل جراحی به بیمارستان منتقل شود.هم زمان جمعیت الوفاق بحرین خواستار توقف جنایات رژیم حاکم بحرین علیه این مرجع عالیقدر و بازگرداندن تابعیت سلب شده‌ی وی شد.علمای بحرین نیز در بیانیه ای جنایت علیه آیت الله عیسی قاسم را جنگی علنی با موجودیت تشیع در بحرین توصیف و تاکید کردند حرکت ملی بحرین تا تحقق تمامی مطالبات با قوت ادامه خواهد داشت.علاوه بر بحرین موج محکومیت ها علیه حکم صادره برای آیت الله عیسی قاسم در دیگر کشورها نیز ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha