پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دولت ها تهدید افراط گرایان اسلام ستیز را جدی بگیرند!

حوزه/در حالی که مشخص شد مهاجم حمله تروریستی به مسجد فینزبری در لندن در ماه رمضان، تحت تاثیر افراط گرایان جناح راست و اسلام ستیز بوده، بازماندگان این حمله از دولت های جهان خواستار جدی تلقی کردن این تهدید شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از abc، بازماندگان مسجد فینزبری پارک در لندن از دولت ها در کشورهای سرتاسر جهان به ویژه استرالیا خواستند تهدید افراط گرایان جناح راست و اسلام ستیز را جدی تلقی کرده و به مبارزه با آن بپردازند.

این در حالی است که «درن آزبورن» مهاجم حمله تروریستی با خودرو به نمازگزاران شمال لندن، روز جمعه از سوی دادگاهی در انگلیس به 43 سال حبس محکوم شد.

خالد عمر از بازماندگان این حادثه به نمایندگی از جامعه اسلامی در لندن اعلام کرد: کشورهای غربی نمی توانند بیش از این حملات علیه مسلمانان از سوی افراط گرایان را نادیده بگیرند و باید اقدام درستی برای مبارزه با تبلیغات جناح افراطی اسلام ستیز در فضای اینترنت در پیش بگیرند.

وی که نماینده «انجمن قربانیان حمله پارک فینزبری» می باشد گفت: دولت باید برای آنچه در شبکه های اجتماعی در حال وقوع است کاری انجام دهد چرا که اینترنت تاثیر قابل توجهی در افزایش جرایم نفرت محور دارد و ما مسلمانان تهدیدات زیادی به این طریق دریافت می کنیم.

عبدالرحمن ابراهیم نیز که در حمله به مسجد مجروح شده می گوید: تمام دولت ها باید منابع بیشتری برای آگاه سازی مردم به کار بگیرند و امنیت اقلیت های مذهبی مختلف را تضمین کرده و درک متقابل را در میان اقوام متفاوت ایجاد کنند.

وی افزود: همه باید با هم متحد شویم. همگی باید بدانیم که نفرت مذهب و فرهنگ نمی شناسد. ما باید مانع وقوع دوباره این حادثه شویم.

حمله به نمازگزاران روزه دار در لندن

لازم به ذکر است دادگاه رسیدگی به پرونده این حادثه تروریستی، دیروز پس از دو هفته جلسات متعدد، بررسی شواهد و اظهارات متهم اعلام کرد که اقدام آزبورن از روی عمد و باانگیزه سیاسی و تحت تأثیر گروه های راست افراطی صورت گرفته است و او را به ارتکاب حمله تروریستی محکوم کرد.

آزبورن در ماه ژوئن سال 2016 میلادی، در ایام پایانی ماه مبارک رمضان با خودروی ون به شماری از مسلمانان در نزدیکی مسجد فینزبری در شمال لندن حمله و براثر آن یک تن کشته و 10 زخمی برجای گذاشت. قربانیان این حادثه، مسلمانانی بوده اند که پس از انجام مراسم ماه رمضان در حال خارج شدن از مسجد فینزبری بوده اند. در این حمله مکرم علی نمازگزار 51 ساله جان خود را از دست داد.

قاضی پرونده وی را تحت تاثیر گروه های راست افراطی اعلام کرده و گفت: استفاده از توییتر وی را در معرض نژادپرستی و ایدئولوژی های اسلام ستیزی قرار داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha