سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام امینی

حوزه/ مشاور استاندار قزوین در امور روحانیت گفت: از نقش روحانیت، به‌عنوان مبلّغ گویای انقلاب، نمی‌توان غفلت کرد.

حجت‌الاسلام مجتبی قائد امینی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، ضمن تبریک ایام‌الله دهه مبارکه فجر با اشاره به نقش مهم روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: توطئه‌های دشمنان انقلاب، در این  39 سال بسیار بود، چراکه تحرکات گروه‌های سیاسی، توطئه‌های براندازی، ترورها، خرابکاری‌های اقتصادی، جنگ تحمیلی و ده‌ها  توطئه شوم دیگر، علیه انقلاب پدید آمد و هر یک به‌تنهایی، رژیم مقتدری را درهم می‌ریخت؛ اما انقلاب اسلامی با وحدت و همبستگی و با  رهبری داهیانه مقام معظم رهبری محکم و استوار باقی ماند.

مشاور استاندار قزوین در امور روحانیت تصریح کرد: از نقش روحانیت، به‌عنوان مبلّغ گویای انقلاب، نمی‌توان غفلت داشت و زحمات این مجموعه در مراکز نظامی، آموزشی، کارخانجات، جبهه‌ها، روستاها  ، در این سال‌ها  انقلاب اسلامی، نیازمند بررسی و تحلیل است.

وی با اشاره به نقش مدارس علمیه استان قزوین افزود: در انقلاب اسلامی مدارس علمیه نقش ارزشمندی داشتند، چراکه همین مدرسه علمیه شیخ‌الاسلام و با محوریت مرحوم آیت‌الله باریک‌بین محل تجمع مبارزین انقلابی بود و رژیم پهلوی و ساواک خیلی تلاش داشت که این مرکز را شناسایی و عوامل آن را دستگیر نماید.

حجت‌الاسلام  قائد امینی خاطرنشان کرد: بسیاری از مبارزین انقلابی ازجمله مرحوم آیت‌الله باریک‌بین، مرحوم آیت‌الله سامت، و شهید بزرگوار نصرت‌الله انصاری در این مدرسه، همراه و همدل سایر مبارزین انقلابی بودند و توانستند بسیاری از جوانان انقلابی را علیه عمال رژیم شاه همراهی نمایند.

وی تصریح کرد: مدرسه شیخ‌الاسلام که دارای حجره‌های فراوانی بود محل استقرار و تکثیر اعلامیه‌های حضرت امام خمینی (ره) بود که در این مرکز علمی توانستیم به همراه سایر مبارزین انقلابی برنامه‌ها و پخش نوار سخنرانی و اعلامیه‌های حضرت امام (ره) را در این مرکز ساماندهی نموده و به سایرین در روستاها برسانیم.

مشاور استاندار قزوین در امور روحانیت خاطرنشان کرد: عوامل ساواک در قزوین با دستگیری و تبعید حضرت آیت‌الله باریک‌بین به نجف و سردشت در تلاش بود که این محل استقرار جوانان انقلابی را شناسایی نماید و حتی با شکنجه‌های وحشتناک نتوانستند از این مبارزین فعال اعتراف بگیرد و اینجا تا حدودی شناسایی نشد و مبارزین انقلابی استان با همراهی مرحوم خاکساران توانستند نهضت انقلاب اسلامی را پایه‌گذاری نمایند.

وی بیان کرد: مدرسه علمیه شیخ‌الاسلام یکی از مدارس قدیمی است که بسیاری جلسات مخفیانه و شبانه در اینجا برگزار می‌شد و مرحوم آیت‌الله باریک‌بین که محور جوانان انقلابی بودند با سخنرانی و گفتگوهای مخفیانه بیش‌ازپیش پایه‌های سست رژیم شاهنشاهی را تضعیف می‌کردند..

حجت‌الاسلام  قائد امینی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی به نقش روحانی مبارز شهید نصرت‌الله انصاری اشاره کرد و افزود: شهید انصاری یکی از روحانیون شجاع در مبارزه با رژیم شاهنشاهی بود که در زیر شکنجه‌های وحشتناک رژیم شاه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که امروز متأسفانه  نقش این شهید بزرگوار به‌خوبی در جامعه تبیین نشده که باید رسانه‌ها به‌خصوص صداوسیما باید مبارزات این شهید بزرگوار و دیگر شهدای روحانی که نقش فعال و ارزشمندی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند را به تصویر بکشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha