جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
پوتین

حوزه/ ولادمیر پوتین با اعلام رضایت از فضای به وجود آمده در جمهوری تاتارستان و روند پیشرفت برنامه‌های آموزش دینی، خواستار ایجاد موقعیت‌های شغلی برای آنها شد و تاکید کرد فارغ التحصیلان مدارس دینی نباید از حوزه فعالیت خود خارج شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با اعلام رضایت از فضای به وجود آمده در جمهوری تاتارستان و روند پیشرفت برنامه‌های آموزش دینی،  برای جلوگیری از ترک شاخه تحصیلی توسط فارغ‌التحصیلان مدارس دینی، خواستار ایجاد موقعیت‌های شغلی برای آنها شد و تاکید کرد فارغ التحصیلان مدارس دینی نباید از حوزه فعالیت خود خارج شوند.

پوتین در دیدار با مینتیمر شایمییف رئیس جمهور پیشین تاتارستان در فدراسیون روسیه تاکید کرد که با پیشنهاد کار به این افراد، باید مانع از تغییر شاخه فعالیت آنها شویم.

به گفته وی، فارغ التحصیلان مدارس دینی باید در شاخه تحصیلی خود به کار و فعالیت ادامه دهند، نه اینکه در شاخه‌های دیگر وارد شوند و بر این اساس شرایط و امکانات باید به نحوی برای جوانان فراهم شوند که آنها مجبور به ترک شاخه تحصیلی خود نشوند.

شایمییف با اشاره به روند توسعه موسسات آموزشی دینی گفت، امروز دانشجویان این دانشگاه‌ها می‌توانند در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری به تحصیلات خود ادامه داده و از تحصیلات عالیه برخوردار باشند. برنامه‌ها به همان صورتی پیش می‌روند که انتظار داشتیم؛ کادر آموزشی تا امروز عملکرد مناسبی داشته و دانشجویان به خوبی درس می‌خوانند. البته به فکر گسترش این پروژه نیز هستیم.

پوتین با مفتیان سازمان مرکزی دینی مسلمانان روسیه و مدیران آکادمی اسلامی بلغار نیز دیدار و گفتگو نمود.

به طور کل، پوتین از فضای بوجود آمده در جمهوری تاتارستان و روند پیشرفت برنامه¬های آموزش دینی رضایت دارد.

گفتنی است که مینتیمر شایمییف که در سن 81 سالگی به سر می برد از سال 1991 تا 2010 ریاست جمهوری تاتارستان را به عهده داشته و امروز مشاور جمهوری است. وی یکی از اشخاص مورد اعتماد پوتین در انتخابات ریاست جمهوری سال 2018 است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha