سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
امام جمعه شهرستان اردکان

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه برگزاری یادواره شهدا راهی برای مبارزه با تبلیغات مسموم دشمن است گفت: مردم اگر چه از وضع کنونی گله دارند ولی تا پای جان به انقلاب پایبندند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام سید اسماعیل شاکر، در مراسم بزرگداشت شهدای فصل زمستان محله صدرآباد اردکان ضمن گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام اظهار داشت: خداوند سه گروه را خیلی دوست می دارد؛ اول، مردی که در دل شب بلند شود و کتاب خداوند را تلاوت کند. دوم، شخصی که با دست راست خود صدقه بدهد و آنقدر اخلاص داشته باشد که حتی از دست چپ خود نیز بپوشاند یعنی به گونه ای انفاق کند که به ذهن هیچ کسی خطور نکند و سوم مردی که در میدان جهاد استقامت کند و در برابر دشمن بایستد.

عضو شورای حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه بی تردید کسانی مانند شهداء که در درگاه خداوند به قرب و منزلتی دست یافتند دارای معنویت، انس با خدا و تلاوت قرآن بوده اند افزود: ما به آنها حسرت می خوریم و یکی از مواردی که آتش خشم و غضب الهی را فرو می نشاند صدقه مخفیانه است.

وی با بیان اینکه رزمندگان ما در 8 سال دفاع مقدس علیرغم کمبود امکانات و تجهیزات و حتی وجود زخم زبان ها در برابر دشمن ایستادند که ما امروز بتوانیم مراسمی به نام و یاد شهداء برگزار کنیم اضافه کرد: این مجالس شهداء بسیار ارزشمند است و امروز این یادواره ها احیا کننده انقلاب و اهداف انقلاب اسلامی و موجب زنده نگه داشتن دستورات ائمه اطهار است.

برگزاری یادواره شهدا راهی برای مبارزه با تبلیغات مسموم دشمن است

حجت الاسلام شاکر گفت: امروز دست های پیدا و پنهان زیادی وجود دارد که می خواهند هدف انقلاب ما و راه مقدسی که این شهداء رفتند را کم بشمارند تا کم کم از ذهن ها برود و فراموش شود.

امام جمعه اردکان با اشاره به اینکه یکی از پاد زهرهای این تبلیغات مسموم، برگزاری یادواره ها و مجالس برای شهداست که می تواند نهضت امام عظیم الشأن و ملت ما را زنده نگه بدارد خاطر نشان کرد: این مجالس می تواند جوانان و نوجوانان را با اهداف شهداء و قیام ملت ما آشنا و شجاعت جوانان و رزمندگان در دوران دفاع مقدس مایه شگفتی همگان است که از عظمت و شوکت ظاهری دشمن نترسیدند.

عضو شورای حوزه علمیه یزد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) بابیان اینکه انقلاب و نهضت حضرت امام از نظر شخصیت رهبری، همراهی مردم و تأثیر آن در دنیا بی نظیر است عنوان کرد: این اتفاق همه دنیا را به خود مشغول کرده است.

حجت الاسلام شاکر ادامه داد: در این چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی می بینیم که ایران مسأله اصلی استکبار است و اگر انقلاب و نهضت امام و استقامت ملت ایران اینقدر مهم نیست چرا رؤسای جمهور آمریکا در سخنرانی های خود دائماً از ایران صحبت می کنند و ایران هراسی را ترویج می کنند؟  

وی افزود: ما شاید باور نکنیم که امروز بر قله عزت عالم ایستاده ایم و حتی در درون هم با دشمن همراهی کنند و این سربلندی را تبلیغات جلوه دهند.

مردم گر چه از وضع کنونی گله دارند ولی تا پای جان به انقلاب پایبندند

امام جمعه اردکان با تاکید بر اینکه مردم از بی عدالتی ها، خوردن بیت المال، از جناح بازی ها و از سیاسی بازی ها گلایه دارند افزود: اما این مردم گله مند این انقلاب و نهضت را با همه وجود قبول داشته و آن را حفظ می کنند و هرکسی بخواهد در برابر این انقلاب بایستد مردم ما مانند سیل او را از بین می برند.

عضو شورای حوزه علمیه یزد خاطر نشان کرد: دشمن با جنگ سرد، تحریم اقتصادی و تهدید نتوانست ملت ایران را به زانو در بیاورد و با این ناتوانی به سراغ جنگ نرم رفته و با استفاده از فضاهای مجازی می خواهد امام و انقلاب را زیر سؤال ببرد.

وی تصریح کرد: باید مواظب باشیم که دشمن را کوچک نشمرده و با آن همراهی نکنیم و با حضور خود در همه صحنه ها از این نظام حمایت کنیم.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha