سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام فردوسی پور

حوزه / معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان از نقش امام خمینی(ره) در تجدید حیات دین در دنیا سخن گفت و اظهار کرد: پس از انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل(ره)، گرایش به دین و معنویت در جوامع غربی گسترش پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام محمد فردوسی‌ پور در ویژه برنامه‌های ایام الله دهه فجر در جوار بارگاه منور رضوی با تأکید بر این‌که انسان بدون کسب معرفت از کسی پیروی نمی‌کند، گفت: ما باید ویژگی‌های رهبر و مقتدای خودمان و همچنین ویژگی‌های اهل بیت(ع) را بشناسیم و آن‌ها را در زندگی خویش پیاده کنیم؛ همچنین اگر بخواهیم جزو یاران امام عصر(عج) باشیم نیز لازم است ویژگی و خصوصایت ایشان و یارانشان را بشناسیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان با تأکید بر این‌که  ویژگی‌های امام خمینی(ره) باید الگو و سرمشق زندگی‌ها قرار بگیرد، عنوان کرد: عصر ما به عنوان یکی از مهم‌ترین عصر‌های قرن بیستم و به نام عصر امام خمینی(ره) شناخته می‌شود.

وی تصریح کرد: در این میان نه تنها ما بلکه بزرگان و دانشمندان دنیا به دنبال خصوصیات و ویژگی‌هایی هستند که امام راحل(ره) با بهره‌مندی از آن‌ها این نظام را برپا کردند؛ امروز کشورهای غربی به دنبال این ویژگی‌ها هستند تا بدانند یک مدیر جامعه موفق چه ویژگی‌ها و خصوصیاتی را باید داشته باشد.

حجت الاسلام فردوسی‌ پور به بیان ویژگی‌های عصر امام خمینی(ره) پرداخت و ابراز کرد: تمام دانشمندان و نظریه پردازان غربی معتقد بودند پس از رنسانس، دین به حاشیه رانده شده و جوامع به سمت سکولاریزه شدن حرکت می‌کند. در این میان امام خمینی(ره) با حرکت و قیام خویش تأکید کردند نه تنها دین به حاشیه نرفته، بلکه دین می‌تواند به عنوان رهبر جامعه، در مرکز اجتماعات و مورد احترام قرار گیرد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد: امروزه بیش از 70 درصد از مردم جهان احساس دین‌داری می‌کنند که سرمنشاء این جریان، انقلاب اسلامی و حرکت امام خمینی(ره) است که ارزش‌ها و ویژگی‌های دین و اهل بیت(ع) را آشکار کرد؛ به عبارتی پس از انقلاب اسلامی گرایش به دین در جوامع غربی رواج پیدا کرد و مردم غرب نسبت به تأثیرات و ارزش‌های دین آگاه شدند.

حجت الاسلام فردوسی‌ پور اظهار کرد: از دیگر ویژگی‌های عصر امام خمینی(ره)‌ این است که پس از انقلاب و مطرح شدن مباحث دینی در سطح اجتماع، مردم از افکار الحادی و کفر برائت جستند در نتیجه جریان‌های کمونیستی و غیره افول و جریان‌های دینی مانند مسیحیت، زرتشتی، بودایی و غیره رشد کردند.

وی با تأکید بر این‌که این تجدید حیات دین و معنویت توسط امام راحل(ره) دنیا را متحول کرد، گفت: امام خمینی(ره) نظریه های ضد دینی را باطل کرد و به جهانیان فهماند که دین قدرت تشکیل حکومت را نیز دارد بنابر این طبیعی است که همچون عصر پیامبر(ص) و امام علی(ع)، با هجمه، فشار، جنگ سرد و نرم و توطئه‌های دشمن که ارزش‌های دینی با منافع مادی‌شان در تضادست، مواجه شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان تأکید کرد: هیبت، صلابت، استقامت و ایستادگی در برابر دشمن از دیگر ویژگی‌های امام راحل بود که توانست با استفاده از آن‌ها هشت سال دفاع مقدس را مدیریت و با اتکا به نفس به رزمندگان امید بخشد؛‌ امروز نیز این صلابت و اقتدار در چهره و رفتار رهبر معظم انقلاب آشکار است و ما باید این ویژگی‌های رهبری را بشناسیم و قدر بدانیم.

وی بیان کرد: امروز همچون عصر پیامبر(ص) و امام علی(ع)، مشکلات، گرفتاری‌ها و مطالبات به حق مردم، رهبر معظم انقلاب را آزار می‌دهد، مطالباتی که خود ایشان بارها تأکید کردند که مسئولین باید تلاش و همت کنند تا مشکلات مردم رفع شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان افزود: ایشان بارها بر اقتصاد مقاومتی تأکید کردند، اقتصادی که اگر پیگیری شود، بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی برطرف می‌شود، اما فریادهای رهبری را کسی گوش نمی‌کند و مدیران توانمندی لازم برای دست یابی به این هدف را ندارند؛‌ در این بین ما به نیروهای جوان که جهادی و بسیجی وار این منویات رهبری را در  اجتماع پیاده کنند نیاز داریم.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha