جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یمن

حوزه/ سازمان بین المللی پزشکان بی مرز اعلام کرد: خطر زندگی بیمارانی که به نارسایی کلیه دچار هستند را تهدید می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سازمان بین المللی پزشکان بی مرز اعلام کرد: خطر زندگی بیمارانی که به نارسایی کلیه دچار هستند تهدید می کند، این درحالی است مراکز شست و شوی کلیه یمن به کار خود در ارائه خدمات ادامه می دهد.

این سازمان تصریح کرد: چهار مرکز از 32 مرکز شست و شوی کلیه در یمن از آغاز تجاوز به یمن بسته شده است و سایر مراکز با حدودیت ارائه خدمات مواجه هستند و توانایی انجام درمان بیماران را ندارند.

همچنین افزود: بیماران به سختی به مراکزی که همچنان پابر جا هستند دسترسی پیدا می کنند و از از پرداخت هزینه انتقال و درمان رنج می برند.

پزشکان بی مرز بیان کرد: جلسه شست وشوی کلیه بیماران یمنی از سه بار در هفته به یک بار کاهش یافته است و این مسئله آنان را با عوارض بیشتر رو به رو می کند و زندگی آنان را با خطر مواجه کرده و احتمال دارد به زندگی شان پایان دهد.

نیاز های پزشکی بسیار زیاد و وضعیت اضطراری است

"جان بسلنک" رئیس گروه پزشکان بی مرز در یمن گفت: بیشتر بیمارانی که دچار نارسایی کلیه هستند، توان جسمی یا مالی برای انتقال و دستیابی به درمان ندارند و حتی اگر بتوانند به مراکز خدماتی دست یابند، احتمال دارد که نتوانند هزینه های درمان را پرداخت کنند.

وی افزود: تعداد زیادی از بیماران مبتلا به نارسایی کلیه، کارمندان دولتی هستند که در مدت 18 ماه حقوق دریافت نکردند که فرصت دریافت این خدمات پزشکی نجات بخش کاهش می یابد.

بسلنک اشاره کرد: وضع کنونی که بیماران کلیوی با آن رو به رو هستند، یکی از نمونه های پیامده های جنگ علیه ملت یمن است.

وی با بیان اینکه کمک رسانی ها و دارو کم کم رو به پایان است و کادر بهداشتی طی 18 ماه حقوق دریافت نکردند، اشاره کرد: بیمارستان ها علی رغم اینکه مورد هدف بمباران هوایی و توپخانه ای قرار می گیرند، به کار خود ادامه می دهند و بمباران ها منجر به بسته شدن درهای بیمارستان ها و از جمله سازمان پزشکان بدون مرز می شود و نیاز های پزشکی بسیار زیاد و وضعیت اضطراری است.

بر اساس گفته سازمان ملل، تجاوز عربستان سعودی و آمریکا به یمن و محاصره این کشور از سال 2015 میلادی، بدترین فاجعه انسانی را در جهان رقم زد.  

وزارت بهداشت یمن تصریح کرد: از آغاز ماه ژوئن گذشته 415 مؤسسه بهداشتی به صورت جزئی و کلی ویران شده که نتیجه بمباران مستقیم متجاوزین است.

این وزارت اشاره کرد: بیش از 55% از مراکز خدمات بهداشتی به خاطر تجاوز کار نمی کند و 45% باقی مانده در کمترین حد خود خدمات می دهند.

سازمان های مستقل تصریح کردند: بیش از 36 هزار شهروند یمنی در پی بمباران مستقیم متجاوزین سعودی به شهادت رسیده یا مجروح شده اند و 21 میلیون یمنی نیازمند کمک های انسانی هستند که 9 میلیون آن ها در آستانه قحطی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha