پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله سید محمد غروی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که رسانه ها نباید هر مسأله ای را تیتر بزنند و مردم را از نظام اسلامی ناامید کنند. گفت: مسئولان نباید در سایه اغراض جناحی نظام را ناکارآمد جلوه دهند و نقدها باید ناصحانه باشد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، آیت الله سید محمد غروی در چهارمین شب از گرامیداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که از سوی مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم در مسجد امام زین العابدین(ع) برگزار شد، به تبیین خصلت های مؤمن از دیدگاه امام علی(ع) پرداخت و تصریح کرد: پایداری در زمان سختی ها، صبر در زمان مصیبت، سپاسگزاری در زمانی که شرایط بر وفق مراد است، قناعت پیشگی، دوری از ظلم حتی نسبت به دشمنان و عدم سوء استفاده از دوستان از خصلت هایی است که امام علی(ع) برای مؤمنان ذکر کرده اند.

عضو  جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه انسان باید عدالت محور عمل کند، افزود: همه اعمال انسان اعم از نقد، دوستی و دشمنی باید در چارچوب دین صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه باید نعمت انقلاب اسلامی را قدردان باشیم اظهار کرد: حکومت پهلوی اوج فساد و بی بندوباری بود و همه مسؤولان اعم از شاه و غیره فاسد بودند و با توجه به آن حکومت و پی بردن به اوج فسادی که در آن وجود داشت نورانیت انقلاب اسلامی را درمی یابیم.

این استاد حوزه با تأکید بر اینکه در زمان طاغوت هیچگونه استقلال در کشور وجود نداشت، ابراز کرد: در این رژیم به اندازه ای خفقان وجود داشت که کسی حق نداشت نسبت به مستشاران آمریکایی کوچکترین اعتراضی داشته باشد، همچنین هر کس از عملکرد رژیم شاهنشاهی انتقاد می کرد به بدترین شکل با او برخورد می شد.

عضو شورای عالی حوزه  های علمیه خاطرنشان کرد: فساد آنچنان بر نظام شاه حاکم بود که نمازخواندن در دانشگاه ها امری غیر معمول به شمار می رفت؛ فسادی که این رژیم در کشور ترویج داد، هم اکنون هم در گوشه کناره های جامعه به چشم می خورد.

وی تصریح کرد: اگر آن حکومت ادامه پیدا می کرد، به یقین امروزه شاهد نابودی استعدادهای جوانان مان بودیم و دیگر اثری از اسلام ناب باقی نمی ماند.

آیت الله غروی با بیان اینکه استقلال ایران مدیون انقلاب اسلامی است، عنوان داشت: دشمنان برای سرنگون کردن انقلاب نقشه های بسیاری پایه ریزی کردند، اما هیچکدام از نقشه هایشان عملی نشد.

وی ادامه داد: درست است که مشکلات بسیاری در کشور وجود دارد، اما این مشکلات با هم افزایی و وحدت مسؤولان و قوا قابل حل شدن است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به اینکه ایران در زمان طاغوت هیچگونه استقلالی نداشت، گفت: به برکت انقلاب اسلامی، ایران امروز به یک کشور سرنوشت ساز در منطقه تبدیل شده است، چراکه اگر حمایت های انقلابی ایران وجود نداشت، سرنوشت لبنان، سوریه، عراق و بسیاری از کشورهای منطقه به گونه ای دیگر رقم می خورد.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت در عرصه های علمی حاکی از اقتدار ایران اسلامی است، ابراز داشت: به گفت و گو نشستن ایران با ابرقدرت ها و به چالش کشیدن آنها نشانگر این است که امروزه ایران به خودکفایی رسیده است.

آیت الله غروی تصریح کرد: اگر رهبری مقتدر رهبر معظم انقلاب نبود، سرنوشت کشور اینگونه رقم نمی خورد؛ امروزه همه قدرت ها در برابر هوشیاری ایشان درمانده اند و نمی توانند مقابل سیاست های بی نظیرشان ایستادگی کنند.

عضو  جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دلسرد کردن مردم از نظام اسلامی را یکی از نقشه های دشمن دانست و با بیان اینکه دشمن در فضای مجازی سیاه نمایی می کند، گفت: همه باید بدانند که امروزه مسئولان حاکمیت اسلامی نسبت به مسئولان در جاهای دیگر دنیا، سالم ترین افراد هستند. درست است که گاهی مشکلاتی به وجود می آید، اما باید گفت که اگر مسئولی هم اشکال داشته باشد، کنار گذاشته می شود.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور افزود: در این جریان ها عده ای از مردم قصد داشتند صدای خود را به گوش مسؤولان برسانند، اما به وضوح دیدیم که دشمن چگونه بر موج اعتراضات مردمی سوار شد و می خواست به انقلاب ضربه وارد کند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اضافه کرد: بنابراین جریان هایی همانند حقوق های نجومی باید در سطح کلان حل می شد و به گوش مردم نمی رسید چراکه همینگونه مسائل سبب می شود تا افراد کم بضاعت کنترل خود را از دست بدهند و اقدامات ناشایستی داشته باشند؛ رسانه ها نیز نباید هر مسأله ای را تیتر بزنند و مردم را از نظام اسلامی ناامید کنند.

آیت الله غروی خاطرنشان کرد: حضور مردم در راستای دفاع از انقلاب اسلامی، تودهنی محکمی به منافقان، دشمنان و سلطنت طلبان بود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در پایان وحدت و هم افزایی مسئولان را راه حل مشکلات کشور دانست و گفت: مسئولان نباید در سایه اغراض جناحی نظام را ناکارآمد جلوه دهند و نقدها باید ناصحانه باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha