جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بازدید اعضای ستاد بحران حوزه علمیه کرمان از مناطق زلزله‎زده شهرستان کوهساران و کوهبنان

حوزه/ حجت الاسلام بیانی منش گفت: با ادامه وقوع زلزله و سرد شدن هوا و بارش برف، خرید کانکس با کمک دولت و خیرین در دستور کار قرار گرفت که کندی تحویل کانکس ها و دیگر کمک‎ها به مردم زلزله زده موجب مشکلات زیادی شده است.

حجت الاسلام بیانی منش روحانی مستقر در روستای جور شهرستان کوهبنان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان در رابطه با وضعیت مردم زلزله زده ساکن در این روستا، گفت: در پی وقوع زلزله اخیر شهرستان کوهبنان، روستای جور که مرکز اصلی زلزله شناخته شد آسیب زیادی را متحمل شد که از آن روز تا به حال کارهایی اعم از توزیع چادر، آواربرداری و توزیع کانکس و دیگر لوازم مورد نیاز، میان مردم زلزلهزده انجام پذیرفته است، اما متاسفانه روند آن به بسیار کند است.

وی افزود: در ابتدا مساله آواربرداری و توزیع چادر و بعضی از اقلام مورد نیاز انجام گرفت که با توجه به ادامه زلزله ها تاکنون و سرد شدن هوا و بارش برف نیاز مردم به کانکس را بیشتر کرد و این مورد با کمک دولت و خیرین نیز در دستور کار قرار گرفت و در حال برطرف شدن است.

این روحانی مستقر به کمکهای دولت در تهیه کانکس اشاره کرد و بیان داشت: تصمیم دولت بر این قرار است که بعد از انجام آواربرداری، به صاحب خانه یک کانکس تحویل داده شود، اما متاسفانه این روند به کندی انجام شده و مشکلات عدیدهای را به وجود آورده است.

حجت الاسلام بیانی منش افزود:  بعضی خانوادهها برای فرار از سرما و بیماری قبل از آن که آواربرداری خانههایشان انجام شود، خود اقدام به خرید کانکس کردهاند که حال مسئولین بعد از انجام آواربرداری خانههایشان حاضر به خرید کانکس و یا دادن ما به التفاوت کانکس به این خانوادهها نیستند، در حالی که این مورد از حقوق تمامی مردم زلزله زده است.

وی ادامه داد: مراکز دولتی آماری مبنی بر توزیع ۱۵۰ کانکس میان مردم زلزلهزده  روستای جور دادهاند که از نظر بنده این آمار صحیح نیست و تعداد بالایی از افراد هستند که هنوز از دولت کانکسی دریافت نکردهاند.

روحانی مستقر روستای جور در رابطه با کمک خیرین و گروههای جهادی، افزود: اگر کمک خیرین و گروههای جهادی نبود، بخش عظیمی از مشکلات منطقه برطرف نمیشد، البته بازهم کندی روند کمکها نیز محسوس است. به عنوان نمونه کانکسهایی که با کمک خیرین در منطقه تولید میشود، با این مشکل روبرو هستند و در روستا کانکسهایی نیم ساختهای وجود دارد و ساخت باقی آن موکول به آمدن گروه جهادی بعدی شده است.

وی به مشکلات دیگر مردم زلزلهزده اشاره کرد و بیان داشت: یکی دیگر از مشکلات عدم دسترسی بخش عظیمی از مردم به گاز و برق است. با وقوع زلزله، شرکت گاز، گاز خانههای آسیب دیده را قطع کرده است و الان حاضر به خدمات رسانی به صاحبان این خانهها نیست.

حجت الاسلام بیانی منش، مشکل دیگر روستای جور را مدرسه آسیب دیده آن دانست و تصریح کرد: دانشآموزان روستای جور در ساختمان مدرسه که در زلزله آسیب دیده است، به تحصیل مشغولند که جدای از خطر جانی برای دانش آموزان، ترس و واهمه آنان و معلمین، بر کیفیت تحصیلی آنان تاثیر گذاشته است و متاسفانه مسئولین آموزش پرورش شهرستان کوهبنان در این زمینه هیچ اقدامی نکردهاند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه با اینکه مسئولین کشوری زیادی به منطقه سرزده اند، اما مشکلات برطرف نشده و یکی از دلایل آن دادن آمار غلط به آنها از طرف مسئولین شهرستان است که موجب شده مشکلات موجود در منطقه مورد توجه قرار نگیرند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha