سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام عابدینی

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه اسلام، دین «امید» است، گفت: «امید» موضوع مهمی است و لازم است بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، چرا که لازمه دست یابی به موفقیت‌های بزرگ، بهره‌مندی از روح امید است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، در دیدار با مدیران و معلمین آموزش و پرورش استان قزوین گفت: معلمان در جامعه دینی و الهی باید دغدغه هایی داشته باشند که انبیاء (ع) داشته‌اند و این دغدغه ها همان تعلیم و تعلم است.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: خداوند در آیه 164 سوره آل عمران می فرماید: «خداوند بر مؤمنان منت نهاد هنگامی که در میان آ‌‌ن‌ها، پیامبری از خودشان برانگیخت که آیات او را بر آن‌ها بخواند، آن‌ها را پاک کند و کتاب و حکمت بیاموزد» و این همان مسیر درستی است که معلمان نیز می باید از آن تبعیت کنند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه اسلام، دین «امید» است، اضافه کرد: «امید» موضوع مهمی است و لازم است بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، چرا که لازمه دست یابی به موفقیت‌های بزرگ، بهره‌مندی از روح امید است.

 وی، جوانمردی را یکی از ویژگی‌های مهم و انسانی دانست که تحول آفرین خواهد بود و عنوان کرد: یکی از رسالت‌های آموزش و پرورش این است که جوانان را با روح جوانمردی آشنا کنند چرا که جوانمردی ماندگاری می‌بخشد و پایان ناپذیر است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه صداقت، عدالت، شجاعت، صراحت در گفتار و عبادت و بندگی شاخصه‌هایی جوانمردی محسوب می‌شوند، گفت: جوانان تا در رفتار ما عدالت و شاخصه‌های دیگر جوانمردی را نبینند، به این شاخصه‌ها روی نمی‌آورند و ضروری است علاوه بر تبیین این معانی، در عمل نیز به آن‌ها پایبند باشیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha