پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام شرفخانی

حوزه/ با سخنرانی حضرت آیت الله سبحانی، از مراجع تقلید، همایش یاس نبوی درمدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) برگزار می شود.

 به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی پیش از ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه که باموضوع تشریح برنامه شش ماه تبلیغی اعزام مبلغ سازمان اوقاف در سالن اجتماعات اعزام مبلغ استان قم برگزار شد، با بیان اینکه سازمان اوقاف دارای ماموریت های چون ایجاد امینانه موقوفانه است گفت: یکی از این موقوفات نیت صاحبان وقف درمورد برگزاری سوگواره حضرت زهرا(س) است.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه  356موقوفه در رابطه باموضوع روضه خوانی حضرت زهرا(س) و 522 موقوفه  تعزیه خوانی در مورد آن بانو قرار دارد، افزود: در همین رابطه در کشور 969 موقوفه در باره سوگواره حضرت زهرا(س) وجود دارد که در 8 هزار 51 امامزاده برگزار می شود.

وی با بیان اینکه بیش از 2 میلیون نوع نیت واقف در کشور وجود دارد، اظهار داشت: در کشور 190 هزار موقوفه  با نیت 807 واقف وجود دارد.

وی با بیان اینکه از دیگر ماموریت های سازمان، نشر معارف دینی و استفاده از ظرفیت های امامزادگان است، افزود: بر همین اساس در 2هزار 778 بقعه و امامزاده، سوگواره یاس نبوی برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی گفت: این برنامه ها به صورت تخصصی و ویژه نامه در کشور برگزار می شود که دارای سرفصلی های است و از جمله آن حضور روحانیت و مبلغین توانمند در سوگواره یاس نبوی است.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه 3هزار 707 مبلغ در ایام دهه فاطمیه و برای برگزاری همایش سوگواره یاس نبوی اعزام خواهند شد، اظهارداشت: از دیگر برنامه ها همایش ره پویان یاس نبوی ویژه بانوان در 530 بقعه برگزار می شود.

وی تجمع سادات با عنوان شام غریبان حضرت زهرا(س) در 430 امامزاده را از دیگر برنامه ها برشمرد و افزود:  قرائت خطبه فدکیه به عنوان مسابقات معنوی و کتابخوانی تحت عنوان بهشت فدک برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی با بیان اینکه  از دیگر برنامه ها برگزاری نمایشگاه یای نبوی در 1هزار 700 امامزاده خواهد بود،اظهار داشت: خیمه معرفت در 530 امامزاده با حضور کارشناسان  در موضوعات مختلف  برگزار خواهدشد.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: برنامه آموزشی وتبیین برنامه برای  مسئولین مراکز فرهنگی،  19 و 20 بهمن برنامه آموزشی با حضور اساتید با موضوع شرح زیارت حضرت زهرا(س)، تولی  و تبری و اخلاق حضرت زهرا(س) از دیگر برنامه های سازمان اوقاف است.

وی افزود:  همایش یاس نبوی با حضور حضرت آیت الله سبحانی از مراجع تقلید و حجت الاسلام والمسلمین محمدی، نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف وامور خیریه  فردا پنج شنبه ۲۶ بهمن ماه درمدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی با بیان اینکه هدف از برگزاری همایش یاس نبوی ایجاد ترویج وحدت و همدلی بین مردم و جامعه اسلامی است، اظهار داشت: از مهمترین برنامه، ایجاد موقوفات فاطمی است، این مسئله درسازمان شکل گرفته و به دنبال احیاء این مسئله هستیم.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: ازدیگر برنامه ها نخستین جشنواره طرح نوروزی آرامش بهاری است. هدف ازطرح این برنامه حضور مبلغان درامام زادگان برای ترویج دین، تبلیغ چند رسانه ای، چهره به چهره و ایده های تبلیغی در موضوعات مختلف فیلم و چند رسانه ای است.

وی با بیان اینکه هرچه جلو تر می رویم به نقش امام زادگان در ترویج دین  بیشتر پی می بریم و همین مسئله باعث شد دشمنان چشم دیدن این فرهنگ را نداشته باشند، گفت: در همین اغتشاشات اخیر دشمن برای نشان دادن عمق کینه خود به امام زادگان وترویج دین، به امام زادگان و این مراکز و قطب فرهنگی حمله واقدام به تخریب کردند

حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی با بیان اینکه 48 درصد امامزادگان دارای نذورات و 52 درصد فاقد نذورات هستند،افزود: نذورات امامزادگان صرف خود امامزادها و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه بابیان اینکه به دلیل قطب فرهنگی شدن امامزادگان شاهد هجمه های علیه این قطب فرهنگی هستیم، گفت: بعضی هدف شان تخریب امامزادگان است تا مردم دراین اماکن مقدسه جمع نشوند.

وی بابیان اینکه شجره نامه داشتن امامزادگان سند نیست، بلکه خود امامزاد سند است، عنوان کرد: اگر کسی بهانه شجره نامه را می گیرد، چون از قطب فرهنگی شدن امامزادگان و ترویج دین می ترسند.

حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی با بیان اینکه برای ایجاد حجاب نیاز به هم فکری، هم اندیشی، ریشه یابی آسیب ها و انجام فعالیت های زیر بنایی است، افزود: با کارهای نمایشگاهی و شعاری نمی توان مسئله حجاب و آسیب های اجتماعی را درست کرد.

۴۰/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha