جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ مراسم بزرگداشت نخبگان شهید مرکز تبیان کابل

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین هاشمی گفت: در حال حاضر هدف نظام استکباری ، ایجاد سلطه سیاسی و فرهنگی بر افغانستان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین هاشمی، معاون مرکز تبیان افغانستان چهارشنبه شب طی سخنانی در همایش " 7 سال مقاومت در مظلومیت مظاعف" و نیز گرامیداشت چهلمین روز شهادت شهدای اخیر افغانستان که در حسینیه شهدای قم برگزار شد، با اشاره به این نکته که در حال حاضر وضعیت افغانستان به جهت مسایل امنیتی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی یک وضعیت دشوار است، گفت: برخی از کشورهای غربی و در راس آن آمریکا و انگلیس می کوشند که از وضعیت آشفته افغانستان به نفع خود استفاده کنند و به همین خاطر با طرح ها و نقشه ها و دسیسه هاسس به میدان آمده و از ابعاد مختلف روی جامعه افغانستان به صورت برنامه ریزی شده کار می کنند.

وی افزود: بخشی از طرح و نقشه دشمن علیه جامعه افغانستان، ناظر به مساله تهاجم فرهنگی و رسانه ای است و از طریق شبکه های تلویزیونی و شبکه های اجتماعی به دنبال سیطره فرهنگی بر جامعه افغانستان است، ضمن آن که در مراکز علمی و فرهنگی افغانستان نیز در رابطه با جوانان تحصیل کرده از راه های مختلف به دنبال تحقق و اجرای برنامه های مدنظر خودشان هستند.

این کارشناس مسایل فرهنگی همچنین با اشاره به ترویج اندیشه های غربی در جامعه آکادمیک افغانستان ابراز داشت: دشمنان اندیشه های سکولار، لائیک و فمینیست در جامعه این کشور ترویج می دهند و به دنبال فاصله انداختن بین جوانان تحصیل کرده و روحانیت هستند تا نسل جدید افغانی را از حسینیه ها و مساجد دور سازند.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر مسیحیت تحریف شده امروز غربی نیز با پشتوانه های گسترده مالی در مناطق مختلف افغانستان در حال فعالیت است تا این دین تحریف شده را به عنوان یک آیین نجات به جوانان معرفی نماید.

معاون مرکز تبیان افغانستان با اشاره به این که در وضع کنونی اندیشه های تکفیری به صورت سازمان دهی شده در افغانستان در حال ترویج است ، تصریح کرد: بی شک در مواجهه با این مساله رسالت و مسئولیت حوزه های علمیه بسیار سنگین است چرا که حوزه و روحانیت مهم ترین سنگر دفاع از اسلام و اعتقادات است.

وی گفت: ایالات متحده آمریکا به دنبال ایجاد گسل های قومی، مذهبی، زبانی، منطقه ای هستند تا زلزله هایی در این کشور به وجود بیاید و برای حضور دائمی در افغانستان بهانه لازم را داشته باشند.

وی افزود: در چنین شرایطی مرکز فرهنگی تبیان براساس اندیشه های الهی و مکتب اهل بیت و التزام علمی به ولایت فقیه به صورت رسمی در 15 ولایت افغاستان فعالیت فرهنگی و اجتماعی می کند و به دنبال تحکیم وحدت و برادری در مناطق گوناگون افغانستان است.

حجت الاسلام هاشمی بیان داشت: از سویی نیز جلسات علمی و پژوهشی در مرکز تبیان برگزار می شود و این مرکز همیشه مورد هجوم رسانه های مغرض و همگام با دشمن است، ضمن آن که شبکه های اجتماعی دشمن همیشه علیه مرکز تبیان و فعالیت های فرهنگی اثر بخش آن توطئه می کند.

وی همچنین عملکرد خبرگزاری صدای افغانستان را وسیع توصیف کرد و گفت: شب اربعین سال 93 نمایندگی هرات مرکز تبیان هدف حمله نارنجکی قرار گرفت و خسارت مادی به این دفتر وارد شد، همچنین امسال در روز 7 دی این مرکز مورد سه حمله متوالی تروریستی قرار گرفت که در نتیجه این حمله در یک مجلس پژوهشی، طلاب و دانشجویان و اساتید حوزه و دانشگاه، 52 نفر از اعضای مرکز تبیان شهید و 90 تن دیگر مجروح شدند.

وی اضافه کرد: حمله دشمنان به این مرکز نشان دهنده حقد و کینه آن ها نسبت به مکتب اهل بیت(ع) و وحدت ملی براساس اعتقادات این مکتب است و حال آن که آن ها باید بدانند که این اقدامات ننگین و سخیف، نتیجه عکس دارد و منافعی که دشمن انتظار دارد، به دست نمی آورد، چرا که با شهادت اعضای مرکز تبیان ، ملت افغانستان آگاه تر و بصیرتر شده و بیشتر از قبل بر اصل وحدت و برادری و اتحاد در برابر دشمن تاکید می ورزد.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha