جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 حجت الاسلام سید عربعلی جباری - امام جمعه بهشهر

مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر بر ضرورت بهره گیری از توانمندی حوزه و روحانیت در جهت تعمیق باورهای دینی دانش آموزان تأکید کرد و گفت: دستگاه تعلیم و تربیت باید بیش از پیش از ظرفیت های دینی و فرهنگی حوزه های علمیه در جهت برنامه های خود استفاده کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر امروز در دیدار مسئولان آموزش و پرورش این شهرستان گفت: یکی از رسالت های مهم دستگاه تعلیم و تربیت، گسترش مبانی دینی در میان دانش آموزان همراه با آموزش علمی است.

مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با بیان این که اخلاق و تربیت دینی باید همراه با علم آموزی در مدارس ما مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: علم بدون اخلاق در جامعه دینی جایگاه ندارد و نمی تواند انسان به سعادت حقیقی رهنمون سازد.

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که عوامل مختلفی در شکل گیری شخصیت انسان اثرگذار هستند، گفت: اگر کودکی در یک محیط آرام همراه با اصول و ارزش های دینی رشد و نمو پیدا کند به حتم می تواند فرد اثرگذاری برای جامعه دینی باشد.

وی با بیان این که امروز دشمنان نظام اسلامی به دنبال مسموم کردن فضای دینی و اسلامی جامعه ما هستند تا این طریق بتوانند افکار نوجوانان و جوانان کشورمان را در جهت اهداف و منافع خود تسخیر کنند، خاطرنشان کرد: باید با گسترش روز افزون اصول دینی در بخش های مختلف جامعه مانع از تحقق اهداف سازمانی دشمنان شویم.

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که فرهنگ غربی به عمق وجود خانواده های ایرانی نفوذ کرده است و این بسیار خطرناک است، تصریح کرد: جامعه امروز ما نیازمند یک الگوی مناسب و ارزشی است تا بتوانند خود را در برابر فرهنگ های غلط غربی واکسینه کند.

استاد حوزه علمیه مازندران به سوره مبارکه لقمان اشاره کرد و با بیان این که این سوره از قرآن مظهر تعلیم و تربیت الهی است، خاطرنشان کرد: قرآن بهترین کتاب برای آموختن درس تربیتی به انسان است، چون حاوی مهم ترین و ارزشمند ترین نکات عمیق دینی برای بشریت است.

مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر بر ضرورت ترویج اقامه نماز در محیط خانه و مدرسه از سوی معلمان تربیتی به دانش آموزان تأکید کرد و گفت: اگر مبانی دینی از همان دوران کودکی به شیوه ای مناسب به فرد منتقل شود به حتم در جان و روح او نهادینه می شود.

وی با اشاره به این که زور و اجبار در تربیت دینی نوجوانان و جوانان اثرگذاری منفی دارد، تصریح کرد: متخصصین این حوزه به ویژه روحانیان باید احکام اولیه و مبانی اثرگذار دینی را با استفاده از ابزارهای روز جامعه به نسل جوان منتقل کنند چون در این صورت اثرگذاری مطلب دو چندان خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مربیان و معلمان باید در برابر دانش‌آموزان باید گفتار منطقی داشته باشند، گفت: معلمان به عنوان کسانی که در دانش آموز می توانند تحول بسیاری ایجاد کنند باید در رفتار و گفتار خود بسیار توجه کنند تا اثرگذاری تربیتی غیر اصولی نداشته باشد.

امام جمعه بهشهربه نقش آموزش و پرورش در تربیت نسلی دیندار و انقلابی اشاره کرد و گفت: دستگاه تعلیم و تربیت باید تلاش کند دانش ‌آموزان را بیشتر با مسائل دینی، تاریخ صحیح و علوم انسانی زندگی‌ساز آشنا کند.

مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر، تعلیم و تربیت را بزرگترین عامل شکوفایی استعدادها دانست و گفت: آغاز تعلیم و تربیت اسلامی باید از دوران کودکی از سوی خانواده و مدرسه دنبال شود.

وی با اشاره به گسترش شبهات دینی در جامعه، رسالت آموزش و پرورش در این خصوص را مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: باید فهم و درک معارف و عقاید در دانش آموزان تقویت شود تا بتوانند در شبهاتی که می شنوند به راحتی تصمیم بگیرند.

امام جمعه بهشهر با تأکید بر این که دانش آموزان ما باید به مبانی دینی مجهز شوند تا در برابر هجمه های دشمنان از خود دفاع کنند، افزود: اگر نسل جوان ما سست عقیده باشند به یقین در برابر شبهات گسترده دشمنان نمی‌توانند به خوبی تصمیم بگیرند.

مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر بر ضرورت بهره گیری از توانمندی حوزه و روحانیت در جهت تعمیق باورهای دینی دانش آموزان تأکید کرد و گفت: دستگاه تعلیم و تربیت باید بیش از پیش از ظرفیت های دینی و فرهنگی حوزه های علمیه در جهت برنامه های خود استفاده کند.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که در حال حاضر فارغ التحصیلان حوزوی مستعدی در حوزه وجود دارند که دارای توان تبلیغی بالایی هستند، افزود: آموزش و پرورش نباید از این ظرفیت های ارزشمند غافل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha