پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید احمد الصافی امام جمعه کربلا

حوزه/ نماینده حضرت آیت الله سیستانی اشاره کرد: از خداوند متعال می خواهیم خشک شدن رودخانه ها را نبینیم، امّا خداوند از ما می خواهد که آگاه باشیم و به حفظ و حمایت از ثروت آب توجه داشته باشیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه کربلا که در حرم مطهر امام حسین (علیه السلام) ایراد شد، با اشاره به سخن خداوند متعال که در قرآن کریم می فرماید: {وأرسلنا الرياح لواقح فأنزلنا من السماء ماءً فاسقيناكموه وما أنتم له بخازنين} و آیه: {وجعلنا من الماء كل شي حي}؛ گفت: خداوند متعال ثروت های طبیعی زیادی به ما ارزانی داشته است که بر برخی از آن احاطه داریم و بر برخی احاطه نداریم، امّا نعمت آب، نعمت ویژه ای است که هر روز در زمینه های مختلف زندگی به آن نیاز داریم.

حجت الاسلام صافی با بیان اینکه قرآن کریم همگان را متوجه خوبی می کند و عاقل کسی است که از ثروت های زمین و نعمت های الهی استفاده کند، افزود: باید با در زمینه طبیعت کار شود و سخن ما به صورت کلی است و تنها جنبه سیاسی مد نظر نیست و امر مهم این است که چگونه با ثروت هایی که خداوند به انسان بخشیده است، برخورد کنیم.

وی ادامه داد: انسان گاهی غفلت می کند و گاهی فراموش می کند و خود را به نادانی می زند، امّا  ما باید برای خودمان یادآوری کنیم و همراه با علم پیش برویم تا حافظ ثروت ها باشیم و نباید به آنچه داریم مغرور شویم، بلکه باید خواهان رحمت الهی باشیم.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی اشاره کرد: از خداوند متعال می خواهیم که خشک شدن رودخانه ها را نبینیم، امّا خداوند از ما می خواهد که آگاه باشیم و به حفظ و حمایت از ثروت آب توجه داشته باشیم.

حجت الاسلام صافی تصریح کرد: بی توجهی و اهمیت ندادن به ثروت های طبیعی، کار عاقلانه نیست و باید از آب باران محافظت و این رحمت الهی را درک کرد و بدانیم چگونه آن را مدیریت کنیم.

وی افزود: آب یک نعمت است که باید با وسایل مختلف و مناسب حفظ شود و در خصوص آن اسراف نشود و با آن همچون یک نعمت برخورد شود.

نماینده آیت الله سیستانی از درگیری های مسلحانه برای تقسیم بندی آب ها انتقاد کرد و گفت: خشونت راه درستی برای حل مشکلات نیست و گاهی می شنویم که این خشونت با سلاح همراه است و منجر به ریختن خون ها می شود و مردان به خاطر مسائل بسیار ساده با هم درگیر شده و متأسفانه راه حل هم سلاح و خشونت است.

حجت الاسلام صافی در همین راستا بر ضرورت محوریت دادن به گفتگو، تفاهم و دوستی برای پایان دادن به مشکل و عدم خشونت تاکید کرد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه باران یک نعمت است که نیاز به حفاظت و برنامه ریزی و پی گیری دقیق برای ذخیره و حفظ آن دارد، خواستار عدم استفاده از خشونت در مشکلات آبی و تقسیم آن شد و مردم را به حل آن با حکمت و آرامش دعوت کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha