چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
آیت الله سیستانی

حوزه/ دفتر آیت الله العظمی سیستانی خدمات بسیاری در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی در سطح جهان داشته است و امروز بخشی از برکات این خدمات در قم متجلی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجتالاسلام کوشا عصر امروز 26 بهمن ماه در مراسم اختتامیه اولین مسابقات قرآن ناشنوایان استان قم که در مرکز فرهنگ معلولین استان قم برگزار شد، با ذکر این مطلب که خداوند در سوره مریم ناشنوایی را آیه ای برای قدرت خود آورده است گفت: زمانی که خداوند مژده فرزندی را به حضرت زکریا (ع)دادند نشانه این مژده را سه روز ناتوانی از تکلم بیان کردند که این مساله نشان از قدرت الهی بود.

وی افزود: نکته دیگر آن است که ناشنوایی نشانه ای از خدا است که بندگانی که سلامت هستند قدر سلامتی خودر ا بدانند و در خدمت بندگان خدا باشند.

این فعال حوزوی یادآورشد: دفتر آیت الله العظمی سیستانی خدمات بسیاری در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی در سطح جهان داشته است و امروز بخشی از برکات این خدمات در قم متجلی شده است.

این عضو دفتر حضرت آیت الله سیستانی تصریح کرد: معلولین جزو اقشار بسیار مهم جامعه محسوب می شوند و خوشبختانه این درک از سوی یک فقیه و مجتهد و مرجع تقلید که خدمات ایشان در تاریخ علمای شیعه دارای جلوه خاصی است باعث شده که خدمات ماندگاری فرهنگی و حمایتی برای این قشر مظلوم جامعه انجام شود.

وی با تقدیر از فعالیت های حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی در حمایت از جامعه معلولین گفت: در حقیقت این حمایت در قالب های مختلف به ویژه کمک رسانی به معلولین در زمینه درک بهتر از قرآن باعث بالنده تر شدن استعدادهای آنها در حوزه های مختلف خواهد شد.

حجت الاسلام کوشا یادآورشد: خداوند مردم را با شعوب و زبان های و قدرت های مختلف آفرید تا مردم در این کثرت ها و گوناگونی ها به وحدت در رفتار و بندگی خدا برسند و به همین دلیل همه انسان ها با هر رنگ و نژاد و تفاوتی در مقابل خدا یکسان هستند وباید احترام بندگی و بندگان خدا را نیز حفظ کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha