جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
زین الخطبا

حوزه/ به مناسبت چهلمین روز درگذشت عالم ربانی و خطیب توانا مرحوم حجت الاسلام و المسلمین شیخ مهدی مظاهری کتاب «زین الخطبا» شامل شرح زندگانی آن مرحوم به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، به مناسبت چهلمین روز درگذشت حجت الاسلام  و المسلمین شیخ مهدی مظاهری عالم ربانی و خطیب شهیر، کتابی تحت عنوان «زین الخطبا» شامل شرح زندگانی سیاسی، اجتماعی و تبلیغی آن مرحوم به همت بیت آن عالم به  نگارش و تحریر درآمده است.

این کتاب که با تلاش های بیت آن مرحوم و بنا بردرخواست عامه مردم نگارش شده است، برای مراسم روز چهلم آن رونمایی خواهد شد.

کتاب «زین الخطبا» با نظارت نوه آن مرحوم، حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمدعلی نجفی در هفت فصل گردآوری شده است شامل هفت فصل می باشد، فصل اول به شرح زندگانی معظم له می پردازد، فصل دوم بیانگر شرح حال علمای خاندان مظاهری است.

فصل سوم  این کتاب شامل بیست مصاحبه خبری است  که مرحوم حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ مهدی مظاهری از دهه هفتاد تا دهه نود شمسی کرده اند، فصل چهارم به ابعاد شخصیتی ایشان از نگاه علما ،بزرگان و اساتید حوزه علمیه پرداخته شده است.

فصل پنجم  کتاب زین الخطبا حاوی برخی اسناد همچون اسناد ساواک، فصل ششم گزیده ای از پیام های تسلیت مکتوب که در ارتحال ایشان و فصل هفتم شامل بعضی از تصاویر آن مرحوم است.

قابل به ذکر است  که این کتاب تنها با هدف معرفی ابعاد و زوایای مختلف زندگی این عالم بزرگ منتشر گردیده است و در مراسم چهلمین روز ارتحال ایشان (اول اسفند) توزیع عمومی می شود.

لازم به ذکر است، اسم این کتاب《زین الخطباء》برگرفته از پیام تسلیت مرجع عالیقدر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در ارتحال آن مرحوم می باشد

یادآوی می شود، مراسم شب چهلم این نوکر درگاه با عظمت حضرت سیدالشهدا علیه السلام، دوشنبه سی ام بهمن از ساعت 19 و مراسم چهلمین روز ارتحال ملکوتی سه شنبه اول اسفند( روز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها)از ساعت 15 در خیمه حسینی گلستان شهدا اصفهان با حضور علما و اساتید حوزه و مردم عالم دوست اصفهان برقرار می باشد

تاسیس دانشگاه قرآن و معارف اسلامی، تاسیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان، تلاش برای تاسیس انجمن خیریه مددکاری امام زمان(عج)، موسسه خیریه ابابصیر اصفهان و بنیاد خیریه آلا، مبارزه با رژیم طاغوت و تحمل زندان برای پیروزی انقلاب اسلامی از جمله فعالیت های این چهره ماندگار تبلیغ است.

حجت الاسلام حاج شیخ مهدی مظاهری در سال ۱۳۱۰ در خانواده ای متدین و اهل علم در اصفهان متولد شد. دوران تحصیل را به اصرار پدر با طلبگی علوم دینی آغاز کرد و در مدرسه میرزا حسین (جنب مسجد سید) مشغول تحصیل شد. او از محضر اساتید بزرگی همچون آیت الله حاج آقا احمد مقدس در صرف و نحو، آیت الله حاج حسن مدرس، حاج شیخ محمد حسن نجف آبادی، آیت الله حاج شیخ عباسعلی ادیب، آیت الله مشکینی و آیت الله سلطانی و آیت الله شهید شمس آبادی بهره برد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha