جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علی اکبر صفری - معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی

حوزه/معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از برگزاری سوگواره یاس نبوی به مناسبت فرارسیدن شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در ۳۰ امامزاده خراسان ‌شمالی خبر داد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر صفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی اظهار داشت: مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) با عنوان سوگواره یاس نبوی در 30 امامزاده و بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

وی افزود: مراسم سوگواره یاس نبوی از 28 بهمن‌ماه تا دوم اسفندماه سال جاری در 30 بقعه متبرکه استان با حضور عزاداران فاطمی برگزار خواهد شد . 

حجت‌الاسلام صفری تصریح کرد: در ایام فاطمیه علاوه بر برگزاری مراسم مداحی و مرثیه‌خوانی، 29 مبلغ اعزامی از استان قم نیز امر تبلیغ را در مکان‌های یاد شده و در مناطق مختلف استان بر عهده داشته و قرار است پیرامون شخصیت حضرت زهرای مرضیه(س)، سیره اهل بیت(ع)، عفاف و حجاب و غیره سخنرانی کنند.

وی برپایی خیمه‌های معرفت، مشاوره وقف، پاسخ‌گویی به مسائل شرعی و ... ازجمله برنامه‌های پیش بینی شده برای این ایام برشمرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه در سوگواره یاس نبوی برپایی محافل انس با قرآن،شب شعر و دعا خوانی در دستور کار قرار دارد، گفت: در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) از ساعت 9 صبح تا اذان ظهر خطبه‌خوانی و زیارت‌نامه آن حضرت انجام می‌شود . 

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت سخنران کشوری و مداح خارجی در این ایام در استان، اظهار داشت: در غروب روز شهادت حضرت زهرا (س) برپایی تجمع بانوان زهرایی با عنوان «رهروان یاس نبوی» در بقاع شاخص استان در دستور کار قرار دارد . 

حجت‌الاسلام صفری تصریح کرد: برگزاری مراسم شام غریبان و شمع گردانی در امامزاده‌ها نیز از دیگر برنامه‌ها است . 

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه، ترویج اندیشه‌های فاطمی، الگوسازی و تبیین سیره حضرت فاطمه زهرا(س) بوده است که در طرح «سوگواره یاس نبوی» و در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha