شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری گفت: مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ مهدی مظاهری(ره) وجود با برکتی بود که صدقه های جاریه او همیشه باقی است و علاوه بر خطبه ها، منبرها و مجالس وعظ گرانسنگ، انسانی متوکل، معتمد مردم و مرد عمل بود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری، عصر امروز در مراسم چهلمین روز درگذشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ مهدی مظاهری(ره)، در اصفهان اظهار کرد: عمر آن مرحوم سراسر بابرکت بود و وجودش شعاع داشت و قطعاً بر اساس آموزه‌های دینی نمرده است و یادش سال‌ها زنده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که انسان ها دو نوع حیات و ممات دارند، گفت: یک نوع حیات مادی است که در کنار آن مرگ مادی نیز رخ می دهد که برای حیوانات و گیاهان نیز هست، یک حیات دیگر به نام حیات و مرگ معنوی است که ملاک ان زنده بودن و نفس کشیدن نیست.

وی افزود: ملاک حیات معنوی شعاع وجودی، ثمر داشتن و به میزان موجی است که در طول حیات مادی خود ایجاد کرده؛ مرگ معنوی هم به این نکته وابسته است که آیا در جامعه اثرگذار بوده یا خیر. چه بسیار افرادی که 100 سال حیات مادی دارند، ولی به این دلیل که بی‌ثمر هستند و اثری در جامعه نداشته دارای مرگ معنوی هستند و اموال آنها پس از مرگ به دست ورثه می افتد.

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری افزود: در روایت آمده در روز قیامت هیچ کس حسرتش از فردی که در دنیا ثروتی اندوخته بوده، ولی در راه خدا هزینه نکرده و باقیات و صدقه جاریه باقی نگذاشته است و به دست ورثه رسیده، بیشتر نیست.

حجت الاسلام ناطق نوری گفت: کسانی که با ثروت و سرمایه دنیای خود، درخت پرثمر و سایه‌داری برای پس از مرگ خود باقی می‌گذارند، سود کرده و با باقیات صالحاتی که در دنیا باقی گذاشته، در حقیقت موج ایجاد کرده و همیشه زنده است.

وی ابراز کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید، هرکسی از مؤمن چه زن و مرد عمل صالحی را انجام دهد، ما او را زنده کرده و حیات طیبه به او می‌بخشیم و در آخرت بهتر از آنچه در دنیا انجام داده نصیب او می کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: امام صادق (ع) می فرماید کسی که از دنیا می رود پرونده اش اعمالش بسته می شود، جز در سه حالت، نخست علمی که از انسان باقی بماند و مردم از آن علم بهره مند شوند، بنابراین او نمی‌میرد و زنده است. دوم آن که از فرد، فرزند صالحی باقی بماند و سوم انفاق و صدقه جاریه‌ای که در این دنیا انجام داده باشد، کسی که در دنیا صدقه جاریه داشته باشد هرگز نمی‌میرد.

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری بیان کرد: مرحوم حاج شیخ مهدی مظاهری(ره) قطعاً نمرده است، وجود با برکتی که صدقه های جاریه او همیشه باقی است و ایشان علاوه بر خطبه ها، منبرها و مجالس وعظ گرانسنگ، انسانی متوکل، معتمد مردم و مرد عمل بود.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha