پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دادگاه نظامی بحرین

حوزه/ دادگاه نظامی بحرین، تجدید نظر در حکم های اعدام صادره علیه ۶ جوان بحرینی (۱سرباز و ۵ تن از جوانان فعال شیعه) را تایید کرد و رای به اعدام‌ آنان، ۱۵ و ۷ سال حبس برضد بقیه متهمان پرونده و سلب تابعیت از تمام آنان داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دادگاه نظامی بحرین، تجدید نظر در حکم های اعدام صادره علیه ۶ جوان بحرینی(۱سرباز و ۵ تن از جوانان فعال شیعه) را تایید کرد و رای به اعدام‌ آنان، ۱۵ و ۷ سال حبس برضد بقیه متهمان پرونده و سلب تابعیت از تمام آنان داد.

این ۱۰ جوان در قضیه ای ساختگی متهم به طراحی نقشه ترور فرمانده نیروهای مسلح بحرین شده اند‌. حال آن که قاضی های دادگاه نظامی از سوی همین فرمانده که طرف دعوی است، تعیین می‌شوند.

دو تن از جوانانی که حکم اعدام در خصوص آنان صادر شده از مدافعان آیت الله عیسی قاسم بوده و یکی از آنان از اعضای دایره حقوقی جمعیت الوفاق است.

سازمان‌های حقوقی بسیاری از جمله سازمان عفو بین الملل و کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل بارها در خصوص شکنجه، ربوده شدن و محاکمه ناعادلانه متهمان این پرونده بیانیه صادر کرده و خواستار توقف آن و لغو حکم های صادره شده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha