پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
وقف، چشمه همیشه جاری

حوزه/معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: جشنواره «وقف چشمه همیشه جاری» ششم اسفندماه جاری در این استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی‌اکبر صفری، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جشنواره «وقف چشمه همیشه جاری»، ششم اسفندماه جاری ساعت ۹ صبح در محل سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور بجنورد با حضور مسئولان، دانشگاهیان، اعضای انجمن‌های ادبی و علاقه‌مندان به حوزه شعر و ادب و اصحاب وقف برگزار می‌شود.

وی افزود: جشنواره وقف چشمه همیشه جاری باهدف آشنایی هنرمندان با موضوع وقف و همچنین استفاده از ابزار و روش‌های نوین برای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف برگزار می‌شود که از سال ۹۵ برگزاری آن در سطح کشوری به استان واگذارشده بود، اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام صفری با اشاره به رشته‌های موجود در جشنواره گفت: جشنواره در پنج رشته؛ شعر، متن ادبی، داستانک، داستان کوتاه و خاطره با موضوعات وقف و قرآن، وقف و توسعه آموزش عالی، وقف با رویکرد هنردینی، وقف و اقتصاد مقاومتی، وقف و حوزه علمیه و وقف و سلامت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه 300 اثر از 18 استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و تمام آثار تا بدین لحظه داوری و ارزیابی‌شده‌اند، اظهار داشت: طبق ارزیابی‌های انجام شده، نفرات برتر جشنواره از استان‌های اصفهان، فارس، قم، گیلان، خراسان رضوی و همچنین خراسان شمالی هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی تصریح کرد: با توجه به حضور دانش آموزان در این جشنواره، به چهار نفر از دانش آموزان و به ۲۱ نفر در رشته‌های جشنواره که به سه نفر برتر هر رشته جوایز نقدی و از یک نفر نیز در هر رشته به‌عنوان شایسته تقدیر، قدردانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه تبلیغ در حوزه دین و ارزش‌های اسلامی که یک رکن اساسی در فرآیند هویت‌سازی جامعه اسلامی است، گفت: تبلیغ در حوزه دین و ارزش‌های اسلامی باید در قالب‌ها و صورت‌های گوناگون ارائه گردد تا زیبایی ارزش‌های اسلامی بر همگان نمایان شود.

حجت‌الاسلام صفری افزود: در این میان هنر با توجه به زبان ارتباطی خاص خود، چنانچه به‌درستی موردتوجه قرار گیرد، می‌تواند بهترین وسیله برای ترویج و اشاعه ارزش‌های والای دینی و انسانی باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا سازمان اوقاف پنجمین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری را به‌منظور مشارکت هرچه بیشتر هنرمندان در بالا بردن سطح آگاهی شهروندان از پتانسیل‌ها و امکانات وقف و نیازهای آن برگزار می‌کند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha