جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حسین بنیادی

حوزه/نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حوزه باید پایه های فکری جامعه را زنده کند، تمام منشور حوزه و روحانیت در کلید واژه اساسی «انقلابی ماندن حوزه های علمیه» خلاصه می شود که مقام معظم رهبری نیز بر آن تأکید ویژه دارند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین بنیادی امروز در اولین اجلاسیه منشور روحانیت که در سالن همایش مدرسه عالی درالشفا قم برگزار شد، اظهار داشت: منشور روحانیت، وصیت امام خمینی(ره) به تمام روحانیت است که در آن موضوعات گوناگونی از جمله نگاه آسیب شناسانه حضرت امام نسبت به روحانیت و حوزه های علمیه وجود دارد.

وی ابراز داشت: خطر تقدس مآبی، جدایی دین از سیاست، تلقی های نادرست فرهنگی به ذهن حوزویان، اختلاف میان حوزویان، غفلت از دشمن و دشمنی های آنان، عدم تعمیق و توسعه فقه با توجه به الزامات و نظامات فقه پویا در قالب اجتهاد جوهری و با در نظر گرفتن دو عنصر زمان و مکان، عدم تخلق به اخلاق و سیره سلف صالح، عدم صدور انقلاب و عدم صدور فرهنگ اسلام ناب محمدی و ... از آسیب های جدی حوزه از منظر امام راحل است.

نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، خاطرنشان ساخت: امام راحل بر توجه به فقه عملی تأکید دارند؛ چراکه حوزه باید به مسائل گوناگون، اشراف کامل داشته و به مباحث موجود پاسخ دهد.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی تصریح کرد: امام راحل در پایان این منشور تأکید دارند که حوزه باید نبض جامعه را در اختیار داشته باشد و به نظر بنده، بسیاری از این مباحث به علوم انسانی اسلامی مرتبط است و اگر حوزه در این مسئله ورود پیدا نکند، موفقیت مناسبی نخواهیم داشت.

وی با بیان این مطلب که حوزه باید پایه های فکری جامعه را زنده کند، بیان داشت: تمام این منشور در کلید واژه اساسی «انقلابی ماندن حوزه های علمیه» خلاصه می شود که مقام معظم رهبری نیز بر آن تأکید ویژه دارند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha