جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام علی رسولی

حوزه/ یک مبلغ توانا باید بتواند در جمع جوانان، نوجوانان، کودکان و تمامی اقشار جامعه به گونه ای سخنرانی کند که تاثیر گذار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در همدان، حجت الاسلام علی رسولی استاد حوزه علمیه همدان، ظهر امروز در کارگاه «فن خطابه و روش منبر» ویژه متقاضیان تلبس، در همدان عنوان کرد: مخاطب شناسی یکی از فصل های مهم در ایراد سخن و خطابه است.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله دامغانی(ره) همدان با اشاره به این که یک مبلغ توانا باید بتواند در جمع جوانان، نوجوانان، کودکان و تمامی اقشار جامعه به گونه ای سخنرانی کند که تاثیر گذار باشد، افزود: طلبه زمانی که ملبس به لباس مقدس روحانیت شد باید توانایی های خود را در تبیین مبانی اسلام در بین همه اقشار جامعه بالا ببرد.

وی در ادامه افزود: آشنایی با روحیات اقشار مختلف جامعه یکی دیگر از وظایف مبلغان است، زیرا تا زمانی که مبلغ به روحیات اقشار آشنا نباشد نمی تواند تبلیغ موثری داشته باشد.

حجت الاسلام رسولی ادامه داد: مخاطب شناسی و تعیین هدف به سخنرانی دینی محتوا می دهد، گاهی اوقات سخنران فقط به ارائه راهکار اکتفا کرده و تحلیل را بر عهده مخاطب می گذارد و تشخیص این مسأله که مخاطب نیازمند تقویت بینش، احساس و رفتار است نیازمند استفاده صحیح از فن خطابه است.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله دامغانی(ره) همدان، در پایان گفت: مشخص کردن موضوع از دیگر عوامل مهم در سخنرانی دینی به شمار می رود و این عوامل به مقتضای مکان و مخاطب متغیر می شود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha