جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دوره آشنایی با وظایف روحانیت حوزه علمیه همدان

حجت الاسلام جمشیدی گفت: طلاب بعد از گذراندن مراحل مصاحبه، مشاوره، تحقیقات و ثبت نام در سامانه سراسری تلبس، در مراسمات جشن و اعیاد رسمی ملبس به لباس مقدس روحانیت به دست علما خواهند شد و مجوز تلبس برای آنها صادر می شود.

حجت الاسلام سجاد جمشیدی کارشناس تهذیب حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در همدان با اشاره به برگزاری دوره تلبس حوزه علمیه همدان، گفت: دوره آشنایی با وظایف روحانیت ویژه متقاضیان تلبس در روزهای 3 و 4 اسفند ماه سال جاری برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: 36 نفر از طلاب همدانی از مدارس علمیه شهرستان های بهار، ملایر، مریانج، نهاوند، اسدآباد، تویسرکان و همدان در این دوره آموزشی شرکت کرده اند.

کارشناس تهذیب حوزه علمیه همدان ادامه داد: این دوره با اهداف توانمندی طلاب در کسب مهارت های تبلیغی و آشنایی آنها با بایسته های طلبگی و روحانیت و نیز آمادگی هرچه بیشتر در زمینه ملبس شدن به لباس مقدس روحانیت و حضوری موثر در اجتماع برای طلابی که قصد ملبس شدن و تبلیغ علوم دینی را دارند برگزار شد.

وی در ادامه افزود: طلاب بعد از ثبت نام و تشکیل پرونده در معاونت تهذیب، در این دوره ها شرکت می کنند و معاونت تهذیب برای اطمینان از کسب مهارت های لازم در زمینه های احکام، عقاید، قرائت نماز و تجوید الصلاة تفسیر آیات قرآن و فن منبر و کلاس داری از این افراد مصاحبه خواهد گرفت.

حجت الاسلام جمشیدی گفت: طلاب متقاضی تلبس در فرایند مشاوره با حضور در دفتر مشاوره و صحبت با مشاوران حوزه نسبت به وظیفه طلبگی آشنا شده و بعد از انجام تست های روانشناسی و تایید مشاوران حوزه از حیث روحیات و انگیزه ها، برای ملبس شدن تایید می شوند.

وی در ادامه افزود: طلاب بعد از گذراندن مراحل مصاحبه، مشاوره، تحقیقات، ثبت نام در سامانه سراسری تلبس در مراسمات جشن و اعیاد رسمی ملبس به لباس مقدس روحاینت به دست علمای شهر همچون آیت الله موسوی اصفهانی خواهند شد و در نهایت مجوز تلبس برای آنها صادر می شود.

کارشناس تهذیب حوزه علمیه همدان در پایان با اشاره به عناوین کلاس های دوره تلبس، اظهار داشت: کارگاه های تجوید الصلاة، زی طلبگی و شؤون روحانیت، معیشت و خانواده، تجهیز میت، روانشناسی و نحوه ارتباط گیری، سیاست و روحانیت، مدیریت مسجد، فن سخنرانی و روش بیان از گارگاه دوره تبلس حوزه علمیه همدان به شمار می رود.  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha