پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام صفری افلاکی

حوزه/ استاد حوزه علمیه همدان گفت: طلاب علوم دینی زمانی که مبلس به لباس مقدس روحانیت می شوند آمادگی خود را برای پاسخگویی به نیاز های مردم و شبهات اعتقادی به صورت رسمی اعلام می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در همدان، حجت الاسلام ناصر صفری افلاکی رییس موسسه اندیشه راهبر و استاد حوزه علمیه همدان، ظهر امروز در کارگاه روش پاسخگویی احکام ویژه متقاضیان تلبس حوزه علمیه همدان، گفت: مردم جامعه همیشه به دنبال پاسخ سوالاتی همچون سبک زندگی اسلامی هستند و حوزه علمیه و روحانیت تنها مرجعی است که پاسخگوی نیاز مردم است.

وی تصریح کرد: طلاب علوم دینی زمانی که مبلس به لباس مقدس روحانیت می شوند آمادگی خود را برای پاسخگویی به نیاز های مردم و شبهات اعتقادی به صورت رسمی اعلام می کنند.

حجت الاسلام صفری افلاکی با اشاره به وظیفه طلاب علوم دینی در عرصه پاسخگویی به مسایل شرعی، خاطرنشان ساخت: وظیفه شرعی هر مسلمان این است که مسایل مبتلا به را بیاموزد اما طلاب علوم دینی با به احکام شرعی تسلط کافی داشته تا توان پاسخگویی در اجتماع را داشته باشند.

وی در ادامه افزود: پاسخگویی به احکام و مسایل اعتقادی یک تکلیف صنفی جامعه روحانیت به شمار می رود، از این رو طلاب و روحانیت باید در این عرصه به بهترین نحو حاضر شوند.

رییس موسسه اندیشه راهبر بیان داشت: متاسفانه نظام آموزشی حوزه های علمیه به سبکی است که طلاب با احکام مبتلا به و مسایل روز فاصله داشته و به درس های استدلالی می پردازند.

وی در ادامه افزود: طلاب علوم دینی باید برنامه ای مجزا از دروس حوزه داشته و معلومات خود را نسبت به نیاز جامعه بالا ببرند و زمانی می توانند موفق عمل کنند که با علاقه و به نسبت نیاز جامعه، حرکت کنند.

وی در پایان گفت: کسی مخالف مبانی فقهی و اصولی حوزه های علمیه نیست و مبانی علمی طلاب باید تقویت شود؛ اما طلبه از زمانی که ملبس به لباس مقدس روحانیت شد باید به مبنای فقهی روز جامعه آشنا شده و پاسخگوی نیاز مردم باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha