جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله موسوی جزایری

حوزه/ طلبه سیدی به محضر امام(ره) رسید و گفت: آقا عمامه بر سرم بگذار، امام هم عمامه بر سر او گذاشت و سپس به امام(ره) گفت: آقا مرا نصیحتی کن، امام(ره) فرمود «فرزندم درس بخوان» ...

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) شهر الوان، با بیان اینکه تولیت این مدرسه یعنی آیت الله سید طیب، فردی بسیار متخلق و نمونه بارز عالم ربانی است، اظهارداشت: بنده چندین سال است که آیت الله سید طیب را می‌شناسم و با ایشان رفاقت دیرینه دارم، ایشان خدمات بسیار بزرگی نسبت به حوزه‌های علمیه و طلاب انجام داده و امیدوارم همه طلاب و روحانیون راه این عالم ربانی را ادامه دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه عالمان ربانی سه ویژگی مهم دارند، گفت: «کسى که‏ دیدارش شما را به یاد خدا اندازد»، «سخنش دانشتان را زیاد کند» و «کردارش شما را به آخرت تشویق کند» مصداق اصلی یک عالم ربانی بوده و همه طلاب باید این‌چنین باشند.

رئیس حوزه علمیه خوزستان، با بیان اینکه طلاب و روحانیون، نوکر مردم به‌ویژه فقرا و مستضعفین هستند، تصریح کرد: زهد و تواضع طلاب علوم دینی باید به گونه‌ای باشد که خود را نوکر همه مردم به‌ویژه فقرا و مستضعفین بدانند؛ که اگر اقدام عملی شد إن شاءالله آخرت آبادی خواهیم داشت.

آیت الله موسوی جزایری، خطاب به طلاب حاضر در مراسم، گفت: ما باید درسمان را خوب بخوانیم و معنای آن را خوب درک کنیم، و امیدوارم آنچه را که می‌فهمیم، خوب بفهمیم... .

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در پایان به بیان خاطره ای از امام خمینی(ره) پرداخت اظهارداشت: طلبه سیدی به محضر امام(ره) رسید و گفت: آقا عمامه بر سرم بگذار، امام هم عمامه بر سر او گذاشت و سپس به امام(ره) گفت: آقا مرا نصیحتی کن، امام(ره) فرمود «فرزندم درس بخوان». فرد می‌خواست از نزد امام برود، ایشان فرمودند: «فرزندم خیلی خوب درست را بخوان» دوباره فرد قصد خروج کرد که امام(ره) گفت: «فرزندم برای خدا درس بخوان»؛ حال امیدوارم خداوند متعال به همه ما این توفیق را عنایت فرماید که برای او درس بخوانیم و برای او نیز زندگی کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha