دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 442105
۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۱
مدارس امین

حوزه/ معاون آموزش و پرورش استان قم از فعالیت ۱۸۰ مدرسه امین در استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ناصر حمزهای امروز در جمع خبرنگاران در اداره کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به روز تربیت اسلامی گفت: حمزهای اظهارکرد: نزدیک 180مدرسه تحت پوشش طرح امین است؛ یعنی یک روحانی مانند یک مربی پرورشی به صورت دایم در مدرسه مستقر است که التبه فعلا به دلیل عدم تامین اعتبار حوزه علمیه متوقف شده است؛ طرح انس و معرفت نیز برگزار می شود که سال گذشته 18 هزار جلسه در مدارس برگزار شد

وی گفت: همچنین طرحی با سازمان تبلیغات اسلامی به نام طرح تربیت محور برگزار می شود که در این طرح 20 مدرسه فعال شده اند و 200 ساعت  فعالید در خارج از ساعات تحصیلی برنامه برگزار می شود؛ همچنین یک دوره تخصصی آموزش مباحث مهدویت، نقد فرق ضاله، نقد باستان گرایی، مساله حجاب، و... برگزار می شود.

وی با اشاره به وظایف آموزش و پرورش در عرصه پرورشی گفت: بیش از 120 برنامه در طول سال برنامه ابلاغی در این اداره کل برگزار می شود و همین تعداد برنامه نیز به عنوان برنامه های طراحی شده در خود استان برگزار می شود.

وی اظهارکرد: در حوزه امور تربیتی توانمندسازی نیروی انسانی و همکاریهای حوزههای علمیه و آموزش و پرورش و اجرای گفتمان های دانش آموزی برعهده این اداره است؛ر بخش مسابقات فرهنگی هنری و کلیه فعالیت های مربوط به امور فرهنگی سرود نمایش، هنرهای ایینی تحت اشراف این اداره قرار دارد.

معاون فرهنگی پرورشی آموزش و پرورش استان قم گفت: برنامه های کانون های فرهنگی تربیتی و اردوهای راهیان نور، تاکید کرد: اداره مشاوره تربیتی از جمله ادارات مهم این اداره کل است که رسیدگی به مشکلات روانی اجتماعی و هدایت تحصیلی دانش آموزان را برعهده دارد.

وی گفت: دوره‌های آموزش خود مراقبتی برای پسران در حال اجراست که به دانش آموزان هشدار می‌دهیم که در مقابل تهدیدهای بیرونی مقاومت کنیم؛ دوره‌های آموزش فضای مجازی نیز با همکاری پژوهشکده باقرالعلوم ویژه مربیان آموزش پرورشی برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha